Mariaslekrum

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Maria - 10 februari 2009 18:53

Hej Hopp!

Nu kommer fortsättningen på vintermästerskapet med mer grenar.

Rockig golf.

Ni behöver:

* En klubba av något slag. Innebandy, bandy eller hockeyklubba funkar bra.

* En boll. Tennis, innebandy eller bandyboll.

* Tre rockringar.

Denna sport går att köra vare sig det är snö, tö eller barmark.

Leta upp en bra plats. Bestäm en tee (utslagsplatsen på en golfbana).

 Lägg rockringarna på marken på olika avstånd från tee.

 Fem steg till första, tio steg till andra och femton steg till tredje.

 Sedan gäller det att skjuta bollen så att den hamnar i någon av rockringarna.

 Ni får två poäng för ringen närmasr tee,

 fyra poäng för den lite längre bort och sex poäng för den allra längst bort.

 Ni får tre skott var.

Skapa snöskulptur.

Ni behöver:

* Snö

* Fantasi

Ni får en kvart på er att bygga en snöskulptur på ett tema.

 Till exempel djungeldjur, godissorter eller kändisar.

När de 15 minuterna har gått ska deltagarna rösta på den snyggaste,

 roligaste och mest fantasifulla skulpturen.

Förutom snö får man använda sig av andra material från naturen.

 Stenar, kottar och gräs till exempel, men ingenting som inte finns utomhus.

 Flest röster vinner.

 Man får förstås inte rösta på sin egen skulptur.

Skriv ett diplom till vinnaren.

Blir man vintermästare 2009 ska man så klart ha både medalj

 och ett bevis för det.

Det var några fler, det kanske kommer mer framöver.

 

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards