Mariaslekrum

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Maria - 15 februari 2009 16:25

Hallo alla!

Då var det söndag igen och en hel vecka framför sig,

 dock en vecka med två tidiga dagar och då är fredagen en av dessa.

JIPPI. I helgen har vi haft födelsedagsfirande, igår (lördag).

 så kom mormor och morfar och farmor och

 moster Madde och morbror Pelle och kusin Tina.

 Tilde fyller inte förrän på måndag men eftersom det är skola och jobb då

 och jag slutar inte förän klockan 16. 00

 och jag tycker inte att hon skall behöva vänta tills dess

 så därför firande vi på lördagen och vi firande henne idag

 och hon blev nöjd med alla presenterna och

 det är ju inget ovanligt det brukar hon bli.

 Morbror Micke och moster Kattis och Kusin Amanda kommer

 en annan dag istället eftersom dom var på bröllop på lördagen.

 Nästa lördag kommer der att bli maskeradfest är hemma,

 Tilde har bjudit hem tretton stycken på kalas så det kommer att bli kul.

Det har varit en toppenhelg.

Nä, hurni, nu skall jag gå och duscha och sen umgås med min familj

 så vi hörs imorgon.

 

Kram.

//Maria.


Av Maria - 15 februari 2009 15:50

Kommer från en bok med kommentarer från barn.

Tycker de var så roliga så jag måste dela med mig av dom.

 

1. Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att tantkroppar har fler hemliga rum i bägge ändar.

 

2. Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj.

 

3. Kvinnor består av äggstockar och så tänker de mer.

 

4. Inne i grisen finns det korvar och skinkor.

 Och i rumpan på den sitter syltan och väntar på att bli uppäten.

 

5. Kvinnodjur är duktigare än männen.

De gör mjölk och ungar.

 Och så kan de både värpa och ryta.

 

6. En del kor är svarta. De är invandrare.

 

7. Honan heter gris och hanen heter svin.

 Ungarna heter kelgrisar.

 

8. Mamman heter höna, pappa hane,

 ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.

 

9. Hönor som får gå var de vill lägger finare ägg eftersom de slipper ha hönsnät runt huvudet.

 

Kom ihåg att ett gått skratt förlänger livet.

 

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards