Mariaslekrum

Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 1 februari 2009 19:27

Hittade denna sång hos Pim i Mitt sagoland

 och denna sång har jag missat totalt.

 Men tyckte den var jättefin med alla djuren

 så nu skall jag ut och köpa några faktiskt.

Har kopierat bilder och text direkt från Mitt sagoland,

 tyckte det var så fina bilder.

Tack för den fina ideén jag nu fick, Pim.

 

Hare bra alla.

 

Kram.

//Maria.

Av Maria - 1 februari 2009 19:00

Tjena Hopp.


Har precis ätit middag som dotra och L-A lagade till,

 det var jättegott. Köttfärsbiff med potatis och lök och lingonsylt.

 Gud vad gott. Medan de lagade middagen så låg jag i badkaret,

 var så skönt att bara krypa ner och ligga i 45 minuter

 sen vart det dusch efter det.

 Jätteskönt.

 Vi renoverade om i somras så då satt vi in badkar istället

 för dusch som vi har haft i tolv år.

 Förstår inte nu hur man kan ha varit utan badkar faktiskt.

 

Sen kanske ni undrar hur det är med mig efter denna vecka med feber,

 hosta och snuva.

 Febern är borta men hostan den får jag nog stå ut med ett tag till,

 går på astmamedicin,

 så bra kommer det ju att bli men när,

vet man ju aldrig.

 Jag får ibland såna hostattacker så man funderar

 vart det skall sluta men förutöver denna hosta så mår jag bra.

 Skönt att också komma tillbaks till jobbet

för då kommer man i rörelse på ett annat sätt

 också och det hjälper ju till.

 Den här veckan är ganska jobbig schemamässigt då,

 med bara en öppning,

man råkade ju lägga in sjukdom i den bästa arbetsveckan

 med två öppningar och då den ena på fredagen.

Men när man inte kan vara med och styra så vad skall man göra.

 Nu är det bara hoppas att resten av familjen klarar sig från detta.

Igår kväll såg vi på Körslaget och gissa om jag vart glad,

 HANNA VANN! precis som jag ville.

 Hade aldrig trott att hon skulle stå där i finalen,

 dom jag hade tippat skulle göra upp om detta

 var ju Team Wells och Team Erik och Wells skulle ju vinna allt då.

 Men det här var hur bra som helst Hanna

 har varit bra hela tiden och gett sin kör den ledning som dom behövde,

 hon verkar vara en underbar tjej.

 Sen är ju jag en stor diggare av hennes Martin Stenmarck,

 han är ju hur läcker som helst, har alltid gillat honom.

Snygg att titta på,

 skönt att lyssna på,

 ja, helt underbar är hela han faktiskt.

Men nu tillbaks till Hanna,

 det var hennes kväll igår,

 och det var helt rätt som vann.

Nu har jag inget mer att babbbla om,

 skall nu gå och ta på mig nagellack och sedan titta på Bones.

 Sen är det nattinatt.

 

Vi hörs imorgon.

 

Kram.

//Maria.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards