Mariaslekrum

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Maria - 5 april 2009 20:23

Tjena på er!

Ja, då var det söndagkväll igen och upp och jobba imorgon igen.

Dock så jobbar jag bara tre dagar denna vecka,

är ledig på torsdag och hela vecka 16 och det skall bli så skönt,

ska vara hemma med Tilde som har påsklov.

 Och så tänkte jag också städa i våran klädgarderobskrubb,

 ska ut med alltihopa.

Imorgon så stänger jag, och så är det Apt också,

så det är bara att se glad ut.

Kommer hem vid halvåtta tiden imorgonkväll.

Idag har det varit en slappardag bara tagit det lugnt,

 vet inte om jag vågar säga när man kan klev upp idag faktiskt

 men Ok då klockan 12.30 väckte L-A mig då hade även han vaknat

 och Tilde fick vi väcka.

 Men det var något hon verkligen behövde att få sova ut.

Det är tidiga morrnar sex dagar i veckan,

 fem dagar i skolan och så på lördag så skall hon upp till simskolan.

Plus att hon har två kvällsaktiviter i veckan också.

Ja, jag vet för nu tänker säkert många av er,

 varför ett barn på 8 år skall ha tre olika aktiviter

 i veckan och ni som nu tänker detta så kan jag

 tala om att det tänker jag också.

Men vi har gått en mellanväg tillsammans och får Tilde bestämma

 som hon tur nog inte får så skulle det vara tre aktiviter till

 eller fyra t.o.m Hon skulle vilja gå i balettskola, skridskoskola,

 skidskola och fotbollsskola.

 Av dessa så har hon provat på skridskoskolan och fotbollsskolan.

Men som sagt man kan inte gå i allt som man vill,

 hon är ju bara 8 år.

 Så hon fick välja själv så hon plockade bort dessa två då.

Men nu ska jag gå och ta på mig nagellack så höres vi imorgon.

Få se hur slut jag är imorgonkväll när jag kommer hem,

men något skall jag lägga in det lovar jag.

 

Kram.

//Maria.


Av Maria - 5 april 2009 17:17

Här kommer en till påsksång.

Bara att kopiera för er som vill ha.

Det gäller allt på denna blogg.

 

Hare bra.

Kram.

//Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards