Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Maria - 7 juni 2009 19:32

Tjena på er!

En jättehärlig helg har jag haft men jobbig har den varit.

Vädret har ju inte varit det bästa eller rättare sagt

värmen har man inte kunnat hurra för. Svinkallt ute.

Igår så målade L-A staketet på altan medans jag städade

Tildes lekstuga och hennes rum.

Och vill ni höra en sak det fanns ett golv i

 både lekstugan och i hennes rum.

Hahaha.

Har rensat ut massor av leksaker som aldrig används nu.

Sen efter det så målade jag vårat broräcke och runt dörren

och medan jag gjorde det så satt L-A och farmor ner pärorna i potatislandet, så nu är det gjort också.

Söndag då, jag målade staketet runt ballkongen eller halva iallafall,

medans jag gjorde det så putsade L-A fönstren,

sen klippte han Texas klor.

Sedan kom han upp och löste av mig med målningen

och då gick jag in och bloggade litegrann.

L-A klippte även Sotis var tvungen till det för han var så tovig

i pälsen vet inte varför men mycket har väl också blivit efter vintern

när han hade det både kallt, varmt och fuktigt hela tiden eftersom

de lever ute i bur året om.

När målningen var klar så gjorde vi rent akvariumet

och sen satt vi upp välkommenskylten och termometern

på väggen igen och även vattenslangen.

Ja, så här har våran helg varit

härlig men jobbig.

Nu ska vi ha en välförtjänt och lugn kväll och

vila upp hos för imorgon börjar vi på nya saker igen.

Det är lite mycket just nu för vi ska ha främmande på fredag

så vi vill ha mycket gjort tills dess.


Kram till er alla.

//Maria.

Av Maria - 7 juni 2009 14:44

 Ett litet pyssel på en fjäril kommer är.

Som man kan ha i blomkruka t.ex

Kram.

//Maria.

Av Maria - 7 juni 2009 14:41

Ariel är en sjöjungfru

som bor under vattnets yta.

Men det händer att hon ibland

med dig och mig vill byta.

Hon älskar att fantisera

om det roliga livet på land.

Om att spela spel på stranden

med tårna fulla av sand.

Av Maria - 7 juni 2009 14:21

 

Konsten att göra ingenting.

Återhämtning handlar inte bara om sömn, 

god mat, motion och umgänge.

Det är oxå att göra ingenting,

 inte ens att rulla tummarna.

Det är nyttigt och viktigt att låta hjärnan vila helt, 

att bara slöa.

Man kan sitta på en stol en stund 

och bara titta på tapeten, 

eller ligga i soffan framför teven 

och slöstirra på något riktigt ointressant 

- sport, kultur, en såpa, vad som helst.

Men se till att ingen kommer och stör - och stäng

av mobiltelefonen.

Njut en stund med bara dig själv. 

Andas från magen, och slappna av.

Alla behöver egentid.

Av Maria - 7 juni 2009 14:14

Byt ut tankarna :
 

" Tiden bara går"

 och

" Tiden räcker inte till"

DET KOMMER NY TID
HELA TIDEN.

Tänk istället.

Av Maria - 7 juni 2009 14:01

  

Det ringde på dörren hos en känd konsthandlare 

och en medelålders man väntade utanför. 

Han bad att få komma in och visa ett par målningar 

för att få dem bedömda.

Konsthandlaren tittade på målningarna 

och konstaterade att den ena var mycket intressant.

Med sitt vana öga kunde han se att en ung målare 

hållit i penseln och om denne unge man fick uppmuntran och stöd, 

skulle han kunna komma att bli ytterst skicklig och framgångsrik. 

Den andra målningen var däremot inte särskilt bra.

Kan jag få träffa den unge talangen?, frågade konsthandlaren 

och höll upp den första målningen.

Det kan du, svarade mannen. 

Det är jag som har gjort båda tavlorna. 

Den du tycker om målade jag när jag var ung, 

innan jag blev övertalad att sluta måla och söka in på juristlinjen. 

Den andra tavlan har jag målat i år. 

Jag övervägde att besöka dig när jag var ung, 

men jag vågade inte.

- Ur Varför växer gräset : andra sådden -

Av Maria - 7 juni 2009 13:44

  

Att skratta är att riskera att verka dum.

Att sträcka sig efter en annan människa är att 

exponera sitt sanna jag.

Att presentera sina idéer, sina drömmar för andra är att 

riskera att förlora dem.

Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.

Att leva är att riskera att dö.

Att hoppas är att riskera förtvivlan.

Att försöka är att riskera misslyckas.

Men, risker måste tas 

eftersom den största faran med livet är att 

inte riskera någonting.

Den människa som inte riskerar någonting, 

har ingenting, 

är ingenting, 

gör ingenting. 

Hon kanske undviker lidande och sorg, 

men kan helt enkelt inte växa, älska . . . Leva!

Genom att vara kedjad vid sina attityder 

blir hon slav och förlorar friheten. 

Bara den människa som tar risker är Fri.

- T.S ELIOT -

Av Maria - 7 juni 2009 13:37

 

Lika barn leka bäst.

 

Låt inte gräset gro under fötterna.


Lite skit rensar magen.


Liten tuva välter ofta stort lass.


Lyckan står den djärve bi.


Lätt fånget, lätt förgånget.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards