Mariaslekrum

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Maria - 23 juli 2009 23:37

Tjena!

Ja, igår så var vi upp tidigt och for iväg till Järvsö och Järvzoo

var ju dit vi skulle först och främst.

Kan ju tala om att jag sov hela tiden ner,

vet inte men jag kan nog sova vart som helst förutom

när jag ska gå och sova för natten då är det stopp,

hur trött jag än är asså.

Men nu var det inte det jag ska skriva om här,

vi hade jättefint väder och varmt var det också och en jättetrevlig dag.

Farmor var också med  och hade en mysig dag.

Vi fikade när vi kom upp på toppen och jag rekomenderar verkligen alla att åka dit med sina barn.

Tilde ville inte fara därifrån och sen har hon frågat om vi kan åka dit fler gånger och det kan vi men inte i år.

Vi åt på restaurang där i Järvsö och vi fick in menyn en var för att titta i och Tilde sitter och bläddrar i sin och sen frågar hon om hon

 måste beställa från barnmenyn  och vi sa att det behövde hon

 inte hon kunde beställa vad hon ville.

Hon var först klar med sin beställning och sa till killen vad hon ville äta

och dricka och jag tog samma som Tilde.

Men vilkea portioner och jag tänkte att det här får hon aldrig i sig

vi åt oxfile med pommefrite och bearneiesås.

Jag lämnade och Tilde åt uppa allt L-A tog fisk och när han ätit det så tog han mitt som var kvar.

Farmor tog lika som mig och Tilde.

Men jag är så stolt över Tilde med menyn och beställningen så jag tror inte hakan har kommit dit den ska vara än.

 Hihihi.

Sen då på hemvägen ja, vad trodde ni att jag gjorde då,

jag frågade L-A om han ville att jag skulle köra men han tyckte det gick bra, så jag sa att säg till om när vill att jag ska ta över då.

Sen vaknade jag i forsabacken asså när vi var hemma nästan.

Vi knäppte ju kort givetvis både L-A och Tilde hade kamera så korten som kommer här är från två olika kameror.

Idag har det varit slappardag kan jag säga sovit länge och sen bara myst,

bara varit inne också eftersom ute har det bara regnat.

Solen vart är du.

Vill ha dig tillbaks hit till Sundsvall nnnuuuuuu.

 

Hare.

Kram.

//Maria.


En av alla vargar.

Gosnuppan.

 Råddjurskidet i barnes djurpark.

Tilde inne i Barnens djurpark.

En av fem getter i barnens djurpark.

Älgarna.

En av renhonorna "Vaja".

Det är så här mannekängerna ser ut i Järvzoo. Hihihi.

Rentjuren.

Den här lilla ekorren kom skuttande när vi satt och fikade. Han var så nära mig inge skygg alls.

En av två björnar.

Här är två manngänger som heter Tilde och Mamma.

 

Mamma kunde ju inte låta bli att pussa heller. Farmor på vänstra sidan.

Tilde med farmor. Och mamma bredvid.

 

Mer vargar.

Fjällrävarna och de var så gulliga. Hade jag kunnat tagit hem.

Några av ungarna, kunde inte slita mig härifrån nästan.

En fjällrävunge till.

Järven högt uppe på berget.

En av alla ugglor som fanns där.

Likadan uggla men en annan.

Rådjurhona. 

Trana.

Tilde i barnens djurpark med killingarna.

 

Tilde gosar med killingarna.

Tilde knäppte kort på mamma i butiken på Järvzoo.

Och på pappa också.

En av dom här fick följa med oss hem.

Samma varg som från början.

 Kaninen som var i barnens djurpark.

En av geterna som äter.

 

Jag igen och jag vet inte om att Tilde knäppte ens.

Rentjuren igen.

.

Här är pappa.

Och så det fina lodjuret det är så mäktigt, tycker jag.

 Här står han alldeles nedanför oss.

Det är Tilde som har tagit dom här korten på Lodjuren bla.

Tänk att såna här har vi som går här hemma hos oss.

Enda in på knuten.

Av Maria - 23 juli 2009 23:24

Av Maria - 23 juli 2009 22:55

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards