Mariaslekrum

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Maria - 16 augusti 2009 19:21

Tjena på er därute i bloggvärlden!

Ja, då var det söndagkväll igen då.

Har fått främmande också bara komma så

här, inte ens bjudit in´na.

Jag är ju så att helst, om jag själv får bestämma så vill jag helst

att om det skall komma främmande och hälsa på att de har ringt före,

men ibland går ju inte det. Det är väl ett kontrollbehov jag själv har.

 Men det är ju också för deras skull så de inte åker i onödan,

ifall vi inte är hemma.

Och jag ska väl inte sticka under stol med att jag vet ju att

hon kommer på besök en gång i månaden, lilla moster här,

precis på dagen också. 

Så därför är det väl inte så jävla oplanerat egentligen.

Men moster här spelar det ingen roll om jag är hemma,

på jobbet eller ute och shoppar så nog hittar hon mig alltid.

Har legat med migrän både idag och igår nu,

knappt kunnat få upp huvudet från kudden

och så kommer moster från rödön dessutom också.

 Det kom några väl valda ord ur min mun nu på eftermiddagen,

och jag struntar i om hon hör dom,

och hon struntar blanka den i vad jag tycker och säger

så då är det ömsesidigt och vi vet var vi har varandra.

Jag har fortfarande ont i huvudet så det blir tidigt ikväll

och moster följer ju mig vart jag än går i en hel vecka,

jag får inte alls vara ifred så det är bara att gilla läget asså,

finns inget att göra.

Bara huvudvärken försvinner.

Och moster far om en vecka igen och jag är fri i tre hela veckor.

Så jag längtar om en vecka då jag får vinka av moster från rödön igen,

men jag vet ju att hon är tillbaks om tre veckor igen

och före hennes ankomst så har jag huvudvärk,

riktig migrän tre dagar före.

Så det är bara att gå och vila och ta något för huvudet

så får moster sköta sig själv.

Kram från en trött och hängig

//Maria.


Av Maria - 16 augusti 2009 16:39


Sluta aldrig hoppas.

Sluta aldrig be.

Sluta aldrig drömma.

Under kan ju ske.


Av Maria - 16 augusti 2009 16:35

Hittade denna fina dikt hos Vicke


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards