Mariaslekrum

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 13 december 2009 16:37

  

 

Vad ger du mig i julklapp i år, min vän?
-Lite drömmar, drömmar i det blå.
Men nånting blir det ändå som jag får, min vän?
-Allt du vill ska du hjärteligen få.


Kanske ger du mej av drömmar en ring, min vän?
-Kanske ger jag dej av drömmar en ring.
Fastän drömmar är väl faktiskt ingenting, min vän?
-Nej, drömmar är ju nästan ingenting.

 

Vad ska man då egentligen tro, min vän?
-Drömmar kan man leva på och tro:
Ur oro kan det skimra och gro, min vän,
på längtan kan det hela bero.

 
                                                  


            
                                                  


      Av: Nils Ferlin.

Av Maria - 12 december 2009 23:27

  


Du möter många underbara människor under ditt liv.
Men,
det är endast de riktigt sanna vännerna som har förmågan
att beröra ditt hjärta.

Av Maria - 12 december 2009 23:19


Små Julhistorier.


"Varför har Jultomten inte några barn?"
"Därför att han kommer bara en gång om året,

och när han gör det kommer han i skorstenen."

"Varför är julen som en dag på jobbet?"
"För att det är du som gör allt jobb,

medan det är den feta gubben i kostymen som tar åt sig äran."

"Varför är tomten så röd på kinden?"

"Han har fått så många julklappar."

"Är du klar med julgodiset?"

”Ja, men det tog nästan knäcken på mig"

"Vad gör orkestern den 23:e december?"

"De har julstämning."

"Pratar tomten bättre nu?"
 "nej det är fortfarande för grötig"


  

Av Maria - 12 december 2009 23:11

     

Vi tänder ett ljus

vi tänder väl två

och sedan det tredje så gärna

Men när vi tänt fyra vad händer väl då?

Jo då tänder Gud en stjärna

Av Maria - 12 december 2009 22:53

  

 

Jag ser på ljuset som brinner
o sätter min tanke på pränt,
det känns som jag inte hinner
njuta av första Advent!

 

  

Så tänds då det andra ljuset,
allt sker i en rasande fart, jag
vill stilla njuta av ruset att
julen nalkas så snart.

  

När tredje ljuset glimmar
o dagen går mot sitt slut
kanske i nattens timmar en
tomte smyger sig ut.

  

Så när det fjärde ljuset ska
 tändas det kommer med frid
till vårt hus och över jorden
ska sändas ett budskap om
värme och ljus.

Av Maria - 12 december 2009 22:22

  

 

Femarmad stake skall lysa i kväll
Stråla i slott och i ringaste tjäll
Jultomtar små skola bjuda på gröt
Doftande läcker med mandel så söt.

 

Julens klockor ringer alla
Att till andakt fromt oss kalla
Ringer in en helig frid
Över jord i juletid.

 

Du kvällens ängel i snövit dräkt
O sänd oss från höjden en levande fläkt
Som lyfter från tyngande gruset
Vår ande mot glädjen, mot ljuset.

Av Maria - 12 december 2009 19:50

  

 

"Vi är blommor, driv oss varsamt.

Vi är jordens hopp.

Låt oss växa vilda och få gå i knopp.

Vi är blommor, bryt oss inte.

Gränslös är vår död.

Låt oss växa fria utan våld och död.

Ge oss mod att våga glädjas, glädjas tusenfalt.

Lita på oss, ge oss värme för där ute är så kallt.

Vi är barn och vi är många, vi är jordens salt.

Lyssna till oss, vi är starka, vi kan allt, ja vi kan allt!"

Av Maria - 12 december 2009 19:46

  


NÄR JAG VAR LITEN…

 

”När jag var liten kunde jag trolla.

jag kunde göra underverk,

 läka sår och gå på vatten,

 färdas obegränsat i tid och rum.

Jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.

När jag var liten kunde jag trolla.

Det var innan dom lärde mig att jag inte kunde."

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards