Mariaslekrum

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 18 december 2009 23:15

Några bilder att skicka med sms.

 

Dont Worry.. 

\!/ 

(@ @) 

---o0o-(_)-o0o--- 

\___/ 

Be Happy.. 

 

 Ny kära

(')
/ /
/ /
( ))

 

Förlovade

(')
/','
( ))

 

Gifta

__
/ ,(,)
( ))


.   +  .   *   . *   .

*  .  God  +   +

. *    Natt.   * .

+   .  *   +   .  *

(" ._. ")
_(Y)_
(:_ * _:)
(_)-(_)
Krama mig lite!

(. .)

( # )
---
Jag ser dig
 

(.)(.)(.)(.)
) ( ) (
( * )( Y )
before after
Gilette the best
a women can get.
 

/),,/)
( ';' )
(,,)-(,,)
KISS ME



/),,/)
( ;' )
(,,)-(,,)
HERE


/),,/)
( '; )
(,,)-(,,)
HERE

/)
( * )
(,,)-(,,)
AND HERE


() ,,()
('.')
(_''_)

Ska föreställa en mus!

<( , , )>
( (..) )
-

.-..-. I .-..-.
"-.-" LOVE "-.-"
("v") YOU ("v")
'v' FOREVER 'v'

Av Maria - 18 december 2009 23:10

  

 

Månader kommer, månader går.

Nu plötsligt julen för dörren står.
Med städning och julbak vi sysslar,
såvida vi ej med annat pysslar.

 

Och vintern har kommit med kyla.
Tyst, hörde jag inte en varg yla?
Julen är härlig för stora och små.
Vi varandra klappar både ge och få.

 

Den bästa gåvan vi dock fått från Gud.
Och då menar jag ej Hans goda bud.
Nej, jag menar förstås den försoning,

som följde efter världens första kloning!

Av Maria - 18 december 2009 23:04

  

 

Nu kommer julen, nu är julen här,
lite mörk och kulen men ändå så kär.
Han i salen träder med så hjärtligt sinn,
och i högtidskläder dansar barnen in.
Ljusen och lanternan glimmar högt kring dem,
liksom klara stjärnan över Betlehem.

 

Brinn, du julens stjärna, lys min barndoms stig!
O, så gärna, gärna ser jag upp till dig,
som jag dig förstode; liten liksom jag
var också den gode Frälsaren en dag.
Och så sken de redan på hans krubba klar,
och så sken du sedan allt till våra dar.

Av Maria - 18 december 2009 22:50

När Gud gjorde mammor.

 

När Gud skapade mammor var han inne på den sjätte dagen med övertid.

 Då kom en av änglarna och frågade:

"Varför lägger Du ner så mycket tid på den där?

"Herren svarade och sa:

"Har du sett den detaljerade beskrivningen på denna figur?

 Hon måste vara totalt tvättbar, men inte plast,

 hon måste ha 200 rörliga delar, och de ska alla vara utbytbara,

 hon måste drivas med svart kaffe och rester,

 hon måste ha ett knä där hon kan ha tre barn på en gång

 och som försvinner när hon står upp,

 hon måste kunna kyssa så att det botar allt från ett skrubbat knä

 till ett brustet hjärta, och hon måste ha sex par händer."

Ängeln blev väldigt förvånad över vilka fordringar det var på denna figur.

"Sex par händer! Det går inte!" sa ängeln.
Herren svarade:

"Oh, det är inte händerna som är problemet.


  


 Det är de tre par ögon som mammor behöver ha!"

"Och det här är bara standardmodellen?" frågade ängeln.
Herren nickade samförstånd.

 "Just så, ett par ögon för att kunna se genom en stängd dörr

 när hon frågar barnen vad de gör fast hon redan vet.

 Ett annat par i nacken för att kunna se vad hon behöver se

 fast ingen tror att hon kan se det.

 Och det tredje paret här i pannan.

 De är till för att hon ska kunna titta på ett olydigt barn

och säga att hon förstår och älskar honom eller henne

 utan att säga ett enda ord."


Ängeln försökte stoppa Herren.

 "Det här är alldelss för mycket jobb på en enda dag.

Vänta tills i morgon med att göra det färdigt".
"Men det kan jag inte!" protesterade Herren.

 "Nu är jag så nära att klara av det här och det ligger mig så varmt om hjärtat.

Redan nu kan hon hela sig själv när hon är sjuk 

och ordna mat åt en familj på sex personer på ett halvt kilo köttfärs

 och hon kan få en nioåring att stanna kvar i duschen".

Ängeln kom närmare och rörde vid kvinnan.

 "Men du har gjort henne så mjuk, Herre."
"Ja, hon är mjuk," medgav Herren,"men jag har gjort henne seg också.

 Du har ingen aning om vad hon kan tåla eller klara av."
"Kan hon tänka?" frågade ängeln.
Herren svarade:

"Hon kan inte bara tänka, hon kan ta reson och förhandla också."

Då märkte ängeln något och sträckte fram handen och tog på kvinnans kind.
"Oj, det ser ut som det är en läcka på den här modellen.

 Sa jag inte att du försöker lägga in alldeles för mycket i den."
"Det är ingen läcka" sa Herren."Det är en tår."


  

      

"Vad är tårar bra för?" frågade ängeln.
Herren sade:

"Tårarna är hennes sätt att uttrycka sin glädje, sin sorg,

 sina missräkningar, sin smärta, sina bekymmer och sin stolthet.

"Ängeln var imponerad.

"Du är ett geni, Gud.

 Du har tänkt på allt. Kvinnor är verkligen förvånansvärda!"

Av Maria - 18 december 2009 22:45

  


Äkta vänner är som ädelstenar

värdefulla men sällsynta,
falska vänner är som höstens löv

granna men blåser bort med första vinddrag.

Av Maria - 18 december 2009 22:42

  


Gå inte framför mig

 Jag kanske inte kan följa dig.
Gå inte bakom mig

Jag kanske inte kan leda dig.
Gå bara bredvid mig

och var min allra bästa vän.

Av Maria - 17 december 2009 19:30

Förlorade jag ett barn?


Förlorade jag ett barn?
Nej, jag fick ett barn.
Mitt barn förlorade livet
men hon fick min kärlek
och vann mitt hjärta.


Men se inte på mig med rädsla.
Fråga istället om mitt barn
precis som ni nyfiket skulle göra
om min dotter ännu levde.


Okänd författare.

Av Maria - 17 december 2009 18:06


Grattis Amanda

på 15 -årsdagen

önskar

Din faster med familj.

 

  

Hoppas din dag har varit bra.


  

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards