Mariaslekrum

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 14 december 2009 19:27

  


FALSKA VÄNNER: Knackar på din dörr!

ÄKTA VÄNNER: öppnar dörren och ropar: JAG E HEMMA!

 

FALSKA VÄNNER: Är oroliga för att du ska avslöja deras hemligheter

ÄKTA VÄNNER: Vet att det aldrig skulle hända.

 

FALSKA VÄNNER: hjälper dig ut ur fängelset

ÄKTA VÄNNER: sitter bredvid och säger: Jäklar vad vi hade kul!

 

FALSKA VÄNNER: Saknar dig när du är bortrest

ÄKTA VÄNNER: Saknar dig när du är på toa!

 

FALSKA VÄNNER: Ignorerar detta.

SANNA VÄNNER: Ta detta med och för det vidare till alla sina vänner!!


  

Av Maria - 13 december 2009 20:24

  

Män är som...... 

 

Män är som bordstabletter… 

De dyker bara upp när det finns mat på bordet. 

 

Män är som mascara... 

De rinner iväg vid första tecknet på känslor. 

 

Män är som cykelhjälmar… 

Bra att ha i en nödsituation, annars ser de bara fåniga ut. 

 

Män är som premieobligationer… 

Det tar lång tid innan de ger någon utdelning. 

 

Män är som parkeringsplatser... 

De bra är upptagna, resten är för små. 

 

Män är som kopiatorer… 

Du behöver dem för reproduktion, men det är allt. 

 

Män är som lavalampor... 

Kul att se på, men inte alltför ljusa. 

 

Män är som bankkonton… 

Utan en massa pengar är de ingenting att ha. 

 

Män är som högklackade skor... 

Enkla att trampa på när du väl fått kläm på det. 

 

Män är som en locktång... 

Alltid heta och trasslar alltid in sig. 

 

Män är som kortkort… 

Om du inte är försiktig så har du dem i grenen. 

 

Män är som bananer... 

Ju äldre, desto mjukare. 

Av Maria - 13 december 2009 20:12

 

KURSER FÖR MÄN.

 

KURS 1 :

Hur man fyller ett iskubsflak, (steg för steg med dia-bilder).

 

KURS 2 :

Toalettpapper - är det sant att det växer på toalettpappershållaren?(Diskussionsgrupp).

 

KURS 3 :

Är det möjligt att lyfta toalettringen innan man urinerar och går det att urinera utan att

träffa väggar , golv och badkar ?(Praktiska övningar).

 

KURS 4 :

Den grundläggande skillnaden mellan smutstvättkorgen och golvet.(Overheadbilder och diagram).

 

KURS 5 :

Efter middagen : Kan disken flyga av sig själv till diskhon?(video-exempel).

 

KURS 6 :

Lär dig hitta saker , leta lugnt på logiska platser istället för att skrikande vända upp och ner på hela huset.(öppet forum).

 

KURS 7 :

Att ge henne blommor är inte skadligt för hälsan.(Bilder och ljudband).

 

KURS 8 :

Riktiga män frågar efter vägen när de kört fel.(Berättelser från verkligheten).

 

KURS 9 :

Är det genetiskt omöjligt att sitta lugnt när hon fickparkerar?(Simulator).

 

KURS 10 :

Grundläggande skillnader mellan mamma och fru.(Rollspel).

 

KURS 11 :

Hur blir man den perfekta shoppingvännen?(Avslappning,meditation och andningsteknik).

 

KURS 12 :

Hur man botar hjärnsläpp när det gäller bemärkelsedagar och viktiga datum samt hur man

förklarar när/om man är försenad.(Elchocker alt. lobotomi).

Av Maria - 13 december 2009 19:13

    


En God Vän!

 

En god vän betyder allt,

tänk vad hemskt om hjärtat vore kallt.

Att inte bry sig om varandra

på den stig vi alla ska vandra.

 

En vän är underbart att ha,

att finnas till för varandra

både när man är ledsen och gla.

Sorger och bekymmer vi

ibland säkert stöter på,

då är det skönt att till sin vän kunna gå. 

Av Maria - 13 december 2009 18:37

    

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

 

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

 

Av: Nils Ferlin.

Av Maria - 13 december 2009 17:01

  


Fader Dator som är i Centralen,

helgad vare din skärm,

tillkomme ditt tangentbord.

Ske din vilja, såsom i minnet,

så ock på skrivaren.

 

Vår dagliga lista giv oss idag,

och förlåt oss våra misstag,

trots att vi icke förlåta dem,

som programmerat fel.

 

 Låtom oss icke ha långa svarstider,

och fräls oss från virus.

Ty företaget är ditt,

och makten och personalen

i evighet.

 

ENTER!

Av Maria - 13 december 2009 16:47

  


LUCIA.

 

De tidigaste uppgifterna om "lussefirande" med mat och dryck,

 musik och upptåg är från 1700-talet och kommer från Västsverige.

 Där var det vanligt att husets folk väcktes tidigt om morgonen

 av en vitklädd flicka med ljuskrans kring håret och som bjöd på dryck,

 ofta glödgat vin.

 Troligen kom seden till de värmländska och västmanländska bruken

med inflyttade bruksförvaltare och smeder från Tyskland.

 

Den 13 december bär sedan medeltiden det katolska helgonet Lucias namn.

Enligt den gamla kalendern som gällde till 1753 inföll årets

 längsta natt vid Lucia.

 Lucianatten var full av varsel och förebud då man måste vara försiktig.

 Enligt den nya kalendern infaller vintersolståndet 20-21 december,

 men föreställningen om Lucianatten som den mörkaste natten levde kvar.

 

I universitetsstäderna Lund och Uppsala tog de västsvenska studenterna upp

Luciafirandet under 1800-talets lopp.

 På Skansen kunde besökare 1893 för första gången möta Lucia

 i vit dräkt och med ljuskrona på huvudet.

 Det var i den formen hon kom att bli känd och firad.

 

Folkrörelserna tog upp Luciafirandet vid sekelskiftet,

 men riktig fart på Luciafirandet blev det först när

 Stockholms dagblad 1927 ordnade en tävling där

 Stockholms Lucia röstades fram.

 Efterhand svalnade intresset för tävlingen

 men lussandet i hem,

 skolor och på arbetsplatser hade då blivit en tradition.

Av Maria - 13 december 2009 16:42

  

 

Julen är en tid då man bakar.

Ja, åtminstone någon pepparkaka.
Julen är en tid då snön faller tätt.
Och Lucia kommer som vår gäst.
Julen är då tiden går fort.

Och de flesta får var sitt julkort.

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards