Mariaslekrum

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Maria - 6 januari 2010 23:30

   


Att älska någon högt på denna jord är att dela allt.
Att älska någon är att veta vad den känner utan ord.
Att älska någon är att avsluta varandras meningar.
Att älska någon är att kunna vara sig själv med de.
Att älska någon är att känna sig hel.
Att älska någon är att göra vad som helst för dom.
Att älska någon är att känna lycka.
Att älska någon är att blicka framåt tillsammans.
Att älska någon är att tillsammans vara starka.
Att älska någon är att finna meningen med livet.
Att älska någon är att aldrig behöva drömma

 då verkligheten är bättre än en dröm.

Av Maria - 6 januari 2010 01:52

Regler för hunden.

 

1. Hunden får inte vara inne i huset.

2. Okej, hunden får vara inne i huset, men bara i vissa rum.

3. Hunden får vara i alla rum, men får inte hoppa upp på möblerna.

4. Hunden får bara hoppa upp på de äldsta möblerna.

5. Okej, hunden får hoppa upp på alla möbler, men får inte sova med husse och matte i sängen.

6. Hunden får sova på sängen, men bara om han får lov av husse och matte.

7. Hunden får sova på sängen, men inte under lakanen.

8. Hunden får sova under lakanen, men bara om han får lov av husse och matte.

9. Hunden får sova under lakanen varenda natt.

10. Husse och matte måste be om lov för att få sova under lakanen med hunden.

Av Maria - 6 januari 2010 01:43

      

Sanningen om hundar och katter...

 

...så som det står skrivet i den Heliga Skrift.

Det rapporteras att följande version av Skapelseberättelsen

 hittades bland Döda Havsrullarna.

 

Och Adam sade, "Herre, när jag var i trädgården,

 fanns du hos mig varje dag. Nu ser jag inte till dig längre.

 Jag är allena och jag har svårt att minnas hur mycket du älskar mig."

 

Och Herren sade. "Inga problem!

 Jag skall skapa en kamrat till dig,

 som alltid kommer att finnas vid din sida,

 och som skall vara en spegelbild av min kärlek till dig,

 så att du alltid skall minnas hur mycket jag älskar dig,

 även när du inte kan se mig."

 

Oavsett hur självisk och barnslig eller Oälskvärd du må vara,

 kommer denna nya kamrat att acceptera dig som du är

 och älska dig för den du är, trots alla dina fel och brister.

 

Och Herren skapade ett nytt djur som en kamrat till Adam.

 Och den var god. Och Herren såg att den var god och snäll.

 Och Herren var nöjd, och han vilade sig.

 

Och det nya djuret tyckte om att vara med Adam,

 och han viftade på svansen.

 Och Adam sade, "Men Herre,

 jag har redan namngivit alla djuren i Ditt rike,

 alla bra namn är upptagna,

 och jag kan inte komma på ett namn för detta nya djuret."

 

Och Herren sade, "Inga problem!

 Eftersom jag har skapat detta djuret som en spegelbild

 av min kärlek till dig, skall hans namn vara en spegelbild av mitt namn,

 han skall heta DOG." (detta är hämtat ur den engelska bibeln).

 

Och Dog levde med Adam och var en kamrat till honom och älskade honom.

Och Adam var glad. Och Herren såg att Adam var glad.

 Och Herren var nöjd. Och Dog var glad, och viftade på svansen.

 

Efter en stund, hände det så att Adams skyddsängel kom till Herren

 och sade, "Herre, Adam har blivit uppfylld av stolthet.

 Han går omkring och är stolt som en tupp,

 spänner sina muskler och tycker att han är värd allas uppskattning.

 Dog har lärt honom att han är älskad,

 men ingen har lärt honom Ödmjukhet."

 

Och Herren sade. "Inga problem!

 Jag skall skapa en kamrat till honom som alltid skall vara med honom,

 och som kommer att se honom som den han egentligen är.

 Denna kamraten kommer att påminna honom om hans fel och brister,

 så att han skall veta att han inte alltid är värd allas uppskattning."

 

Och Herren skapade Katt som en kamrat till Adam.

 Och Katt lydde inte Adam.

Och när Adam stirrade in i Katts ögon,

 blev han påmind om att han inte var någon oövervinnelig varelse.

 Och Adam lärde sig Ödmjukhet.

Och Herren såg detta, och Herren var nöjd.

 Och Adam var avsevärt förbättrad.

Och Katt brydde sig inte det minsta om nåt...

Av Maria - 6 januari 2010 01:36

 

Jag stod vid din säng i natt.

 

Jag stod vid din säng i natt.

 Jag stod vid din säng i natt, jag kom för att titta till dig.
Jag såg att du grät och hade svårt för att sova.
Jag viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår:
"Det är jag, jag har inte lämnat dig,

 jag har det bra och jag mår bra.

 Jag är här hos dig".

 

 Jag satt bredvid dig när du åt frukost,

 jag såg när du spillde ut lite kaffe.
Du tänkte på alla de gånger du sträckt ut din hand för att smeka mig.

 Jag var med dig i affären idag,din armar började värka.
Jag önskade att jag kunde ta några paket åt dig,

 jag önskar att det var mer jag kunde göra för dig.
Jag var med dig när du besökte min grav idag,

du sköter den med sådan omsorg.
Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där.

 

 Jag gick med dig hem och såg när du fumlade med nyckeln.

Försiktigt lade jag min tass mot ditt ben, log och sa: "Det är jag".

Du såg så fruktansvärt trött ut när du sjönk ner i fåtöljen.
Jag försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vid din sida,

 att det är möjligt för mig att vara hos dig varje dag.
Jag säger uppriktigt till dig: "Jag lämnade dig aldrig".

 Du satt mycket tyst, sedan log du, jag tror att du då...
i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig.


Dagen är över...

Jag ler när jag ser dig och gäspa och säga:

 "Gud välsigne dig, vi syns i morgon".

När tiden är inne för dig att gå över till andra sidan

 kommer jag att springa dig till mötes och välkomna dig.
Och då kommer vi återigen att gå sida vid sida.
Det är så många saker jag vill visa dig,

här finns så mycket att se.

 Men du måste ha tålamod,lev ditt liv med glädje...

Kom sedan hem för att stanna hos mig.

 

 

Jag saknar dig LASSO.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards