Mariaslekrum

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Maria - 15 januari 2010 20:04

  

Fredag, arbetsveckan slut. 
Nu väntar två dagar utan tvång och klocka. 
Nu finns tid att njuta.
På kvällen något gott att äta. 
 Till maten ett gott vin. 
En njutningsstund vid bordet.
 Tända ljus.
 Bakgrundsmusik.
Balsam för kropp och själ.

Av Maria - 15 januari 2010 19:54


Mitt barn.

 

Hon sover där så sött.

 

Mitt lilla barn.

 

Hon snarkar och smackar.

 

Så fulländad och rund.

 

Mitt lilla barn.

 

Tacksamhet så oändlig.


Över kärlek given och tagen.


Mitt lilla barn.


Mitt lilla barn.


Lika go på natten som på dagen.

Av Maria - 15 januari 2010 19:49


Tyst kärlek.


Ängeln på min axel den tysta symbolen för min kärlek,

Med övervakande ögon ser den från himlar som också är mina.

Min ängel känner mig utan och innan ,

 hör allt, ser allt som kommer från mig,

När min önskan sker för andra hör min ängel och gör min önskan sann.

Min ängel helar och välsignar mig så själen växer i dess närhet.

Min ängel finns alltid med mig,

Vart än livet mig bär och för.

 

 Sök oss inte viskar de, vi finner dig.

Vänta inte för vi finns ju redan hos dig.

Du behöver inte heller viska ditt namn, det kan vi ju redan.

Vår kärlek har du alltid haft, för alltid finns den och har alltid funnits.

Vi är dina skyddsänglar.

Glöm inte i dagligheten.

Att lyckan är din resa, inte målet.

 

 Änglarna är en stilla påminnelse om,

att det finns flera perspektiv på allting som sker,

att inget ta för givet,

att aldrig misströsta,

att leva, känna glädje och njuta varje dag.

Av Maria - 15 januari 2010 19:43

VAR UPPRIKTIG.

 

Var uppriktig, för det finns några som tror på dig.


Var stark, för det finns ännu så mycket att nå.


Var modig, för det finns så mycket att våga.


Var en vän, för vänskap kommer alltid tillbaka.


Var generös och glöm det som du gav.


Var ödmjuk, för vi har alla våra svagheter.


Våga titta upp och skratta, älska och inspirera andra.

Av Maria - 15 januari 2010 19:39

NÄRVARO.

 

Din närvaro är en gåva till världen.
Du är unik och det finns bara en som du.
Ditt liv blir vad du gör det till.
Ta en dag i taget.

 

Se till din lycka, inte till dina bekymmer.
Du klarar allt. I dig finns så många svar.
Var förnuftig, modig och stark.

 

Sätt inga gränser för dig själv.
Många drömmar väntar på att bli verklighet.
Beslut är alltför viktiga för att utebli.
Sträva efter höjdpunkter, mål och belöningar

 

Inget tar så mycket energi som att oroa sig.
Ju längre man bär ett bekymmer,

 ju tyngre blir det att bära.
Ta inte saker alltför allvarligt.
Lev ett fridfullt liv, inte ett liv att ångra.

 

Kom ihåg, att lite kärlek räcker långt.
Kom ihåg, att mycket kärlek varar för alltid.
Kom ihåg, att vänskap är en klok investering.
Livets skatter är människor . . . tillsammans.

 

Förstå, att det aldrig är för sent.
Gör vardagliga saker på ett ovanligt sätt.
Må bra, ha hopp och känn glädje.
Använd din tid till att sikta mot stjärnorna.

 

Och glöm aldrig,
inte för någon enda dag . . .
hur oerhört speciell du är!

Av Maria - 15 januari 2010 19:36

    

DAGENS GÅVA.

 

Dagen ger dig en gåva.
Den ger dig tjugofyra timmar,
att använda så meningsfullt som möjligt.
Låt denna dag ge dig insikt,
om den fantastiska styrka du har inom dig.
Låt lugn och ro infinna sig
när dagen är slut.

Av Maria - 15 januari 2010 19:31

KÄNSLOR.

 

Är det något som vi människor är bra på,

 så är det att fly ifrån känslor som gör ont.

 Jag brukar försöka tänka på dessa rader,

 när jag är på väg att packa ner någon

känsla i ryggsäcken.

 

Knuffa inte undan något som kommer i din väg.

 Upplev det.

Så lär du lättare att känna och betrakta.

 Det som varit.

Som gör ont i din själ.
Det är tänkvärda ord,

 jag tror att det är bra om vi kan

och vågar ta tag i dessa känslor så fort som möjligt,

 vad tror ni?

  

Av Maria - 15 januari 2010 19:26

MEDMÄNNISKA.

 

Att vara medmänniska är att finnas till för någon

 som behöver hjälp.


Att vara medmänniska är att ställa upp för någon.


Att vara medmänniska är att visa att man bryr sig om.


Att vara medmänniska är att glädjas med någon.


Att vara medmänniska är att gråta med någon.


Att vara medmänniska är att fråga hur någon mår.


Att vara medmänniska är att ringa och prata med någon.


Att vara medmänniska är att sätta någon annan

 före sig själv.


Att vara medmänniska är att ha tid för någon.


Att vara medmänniska är att ge en hjälpande hand.

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards