Mariaslekrum

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 1 februari 2010 20:53

  

Hjärtat ska gro af drömmar,
annars är hjärtat armt.
Lif, ge oss regn som strömmar.
Lif, ge oss sol och varmt.

Så blir det ax omsider,
och med ett tack till allt
gå vi mot skördetider,
vemod och vinterkallt.

 

Bo Bergman.

Av Maria - 1 februari 2010 20:39

 

Alla hjärtan dags brosch.

 

 Vad du behöver:
Gips
Vatten
Mätbägare med en häll pip
Mixing sked
Hjärtformade godisformar
stift till baksidan 

Färg
Målarpenslar
 Glasyr eller klar sprayfärg

 

Hur man gör det:
Blanda gips i en liten skål se instruktioner på förpackningen.
Placera gips i godisformar, vara noga med att inte fylla över i formar.

 (Se bild.)
Låt dem stå i en minut eller två, sedan försiktigt trycka dit stift

 (eller magnet) i gips. (Se bild.)

 Låt torka ordentligt (minst 30 minuter, längre är bättre).
Pop gips av mögel.
Måla hjärtan hur du vill och låt torka.
Spray med akryl tätningsmassa eller glasyr.

 

Tips:
Skapa prickiga hjärtan genom att doppa handtaget i slutet av en pensel i färg.
Doppa en gammal tandborste i färgen, förtunna den med lite vatten och gnugga tummen över borsten (pekar nedåt) för att skapa ett mönster. 

Av Maria - 1 februari 2010 20:26

Massage för den modiga.

 Gör rörelser på kompisens rygg.

 

Kniven skär

(Dra med fingrarna vågrätt över ryggen).

 

Blodet droppar

(Fingertopparna slås försiktigt mot ryggen på

olika ställen).

 

Blodet rinner

(Dra med fingrarna lodrätt över ryggen).

 

Ett ägg kläcks

(Knacka på ryggen).

 

Du ryser

(Killa lätt).

 

Du fryser

(Massera lätt över ryggen).

 

Myrorna kryper

(Gå sakta med fingrarna).

 

Spindlarna nyper

(Massera lite hårdare).

 

Hösten biter

(Massera utåt på ryggen).

 

Ormen hugger

(Massera inåt på ryggen).

 

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards