Mariaslekrum

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 12 februari 2010 23:04

  

Tjena på er alla.

 

Ja, då var det helg igen och inte en dag för sent enligt mig.

 

På tisdag fåyller Tilde 9 år så imorgon ska vi ha kalas för släkten

sen någon helg framöver blir det kalas på drakborgen för kompisarna.

Så hon kommer att bli jättenöjd med det.

 

Annars så kommer nog helgen lunka på i lugnets tecken och

det är så skönt att bara vara när det är helg eftersom det är jobb

hela dgarna under veckorna.

 

Ikväll så har vi myst framför tv:n uppe i sovrummet

och sett på Lets Dance och det går ju verkligen min väg nu.

 

Eftersom svenska folket röstar så dumt och vill ha Wille kvar i detta

så tycker jag att så får det bli, så nu ska han vinna hela skiten.

Så jag säger sorry till Stefan, Mattias och Claudia för ni kommer inte att vinna

from nästa vecka så kommer jag att ringa som en tok på Wille.

Tänkte bara upplysa om det så att ni vet att till veckan

 så blir det mer röster på han.

Då blir ni säkert nöjda.

 

Slutdiskuterat om detta nu.

Återkommer om detta ämne nästa fredag.

 

Men nu är det nattinatt för mig så höres vi på ett eller annat sätt imorgon.

 

Kram.

//Maria.

  


Av Maria - 11 februari 2010 21:23

7 anledningar till att inte bråka med barn.
 

   
 
 En liten flicka pratade med sin lärare om valar.
Läraren sa att det var fysiskt omöjligt för en val att svälja
 en människa då valen, fastän den är ett väldigt stort däggdjur,
 har en väldigt smal hals.
Den lilla flicka sa då att Jona svaldes av en val.
 Irriterad upprepade läraren att en val inte kan svälja en människa;
 det är fysiskt omöjligt.
 Den lilla flickan sa,
 "När jag kommer till himlen ska jag fråga Jona".
Läraren frågade,
 "Men tänk om Jona hamnade i helvetet?" 

Den lilla flickan svarade,
 "Då får du fråga honom".

   
  
En dagislärare såg på barnen i klassrummet medan de ritade.
 Då och då gick hon runt för att titta på vad varje barn ritade.
 frågade läraren vad flickan ritade.
 svarade flickan: "Det kommer de veta om en liten stund".

   
 
En söndagsskolelärare diskuterade de tio budorden
 med hennes fem- och sexåringar.

Efter att ha förklarat budordet att "hedra din fader och din moder",
frågade läraren, "finns det ett budord som lär hos hur
 vi ska behandla våra syskon?"

Svaret kom direkt från en liten pojke (den äldste i sin familj):
 "Du skall inte döda.."

   
 
En dag satt en liten flicka och tittade på medan
 hennes mamma diskade i kökshon.
 Hon upptäckte plötsligt att hennes mamma hade flera vita hårstrån
 som syntes väl som kontrast mot hennes bruna hår.
 Flickan såg på sin mamma och frågade nyfiket:
 "Varför är en del av ditt hår vitt, mamma?"
 och får mig att gråta eller vara olycklig,
 så blir ett av mina hårstrån vitt."
 "Mamma, varför är mormors hår HELT vitt?"

  
 
Barnen hade alla blivit fotograferade och läraren försökte
 övertyga dem alla att köpa varsin kopia av gruppfotot.

"Tänk bara hur roligt det blir att titta på fotot när ni har vuxit upp
 och säga 'där är Jennifer, hon är advokat'
 eller 'där är Michael, han är läkare'."
 En liten röst hördes någonstans ifrån rummet,
 "Och där är läraren, hon är död."

   
 
En lärare höll en lektion om blodcirkulation.
 I ett försök att förklara närmare sa hon,
 "Om jag ställde mig på huvudet nu skulle blodet
 som ni vet rinna ner i det och jag skulle bli röd i ansiktet." 

"Ja", sa klassen.
 så rinner inte blodet ner i mina fötter?"

  

 
Barnen stod i kö i matsalen i en katolsk lågstadieskola
 för att få sin lunch.
 Längst fram på bordet fanns en stor hög med äpplen.
 En nunna skrev en lapp och satte den på äppelskålen:
 fanns en stor hög med chokladkakor.
 Ett barn hade skrivit en lapp:
 "Ta så många du vill. Gud tittar på äpplena."

  
 
Det spelar ingen roll hur många människor du skickar det här till,
 kom bara ihåg att om det fick dig att skratta så kommer
dina vänner också att skratta.
 
    
 
Fick denna på mail idag av Marie, och ja, jag skratta ett bra tag.
Tack för denna. 


Av Maria - 11 februari 2010 20:30

Fick denna på min mejl. Tyckte den var så fin,

 så jag ville dela med mig till er.

  

Pappan och hans dotter gav varandra en stor kram på flygplatsen.

 Båda visste att detta antaglingen var deras sista möte - han var gammal

och hade inte långt kvar,

 hon bodde långt bort och kunde inte hälsa på så ofta.

 Till sist var de tvungna att skiljas åt,

 då det blev dags för henne att gå genom gaten.

 

-Jag älskar dig. Jag önskar dig tillräckligt, sa pappan till sin dotter.

-Jag älskar dig också, pappa. Jag önskar dig tillräckligt.

En passagerare som stod i närheten kunde inte låta bli att fråga

 vad det betydde, att de önskade varandra "tillräckligt".

 

-Det är en önskan som gått från generation till generation

 i vår familj, svarade mannen.

 

Det betyder:

Jag önskar dig tillräckligt mycket sol
för att ditt liv ska vara ljust.

Jag önskar dig tillräckligt mycket regn
för att du ska kunna uppskatta solen.

 

Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka
för att du ska bevara livslusten.

Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg
för att även som glädjeämnen ska verka stora.

 

Jag önskar dig tillräckligt många vinster
för att du ska få allt du behöver.


Jag önskar dig tillräckligt många förluster
för att du ska uppskatta allt du har.



Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden

 för att du ska klara av det slutgiltiga avskedet.

Av Maria - 11 februari 2010 20:15

   


Kalle kamel

 

Kalle kamel har tio pucklar

 tio pucklar tio pucklar.

 Kalle kamel har tio pucklar

 Kalle kamel är bäst.

 Kalle kamel har 9 8 7 6 5

 4 3 2 pucklar.

 

Kalle kamel har ingen puckel

 ingen puckel ingen puckel.

 Kalle kamel har ingen puckel

 För Kalle kamel är en häst!



Av Maria - 11 februari 2010 20:09

  


Minns du den ängel vit och god
som fordom vid din vagga stod?
Han följer än idag din stig,
han varnar och beskyddar dig.

 

Zacharias Topelius.

Av Maria - 11 februari 2010 20:02

  

Tio sälar var på stranden.
Fem sälar simmade ut i havet.
Hur många blev kvar på stranden? (fem)

 

Två sälar simmade iväg in mot stranden igen.

Hur många är det i vattnet?(tre)
Hur många är det på stranden?  (sju)

 

Plötsligt kom en storm som gjorde att de tre i vattnet

 inte kunde simma riktigt.

En hamnade under vattnet.
Hur många var ovanför vattnet? (2)

 

Men då simmade en säl från stranden ut för att hjälpa till

 och dra upp sälen som var under vattnet så han kom upp igen.
Hur många var de nu i vattnet? (4)

 

Efter detta äventyr så ropade de sex som var på stranden,

att de andra skulle komma hem för nu blir det snart mörkt

och det är god natt.

De kom in till stranden och hur många var dom nu som skulle gå och sova? (10)

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 11 februari 2010 19:42

           

Här är händer två,

med tio fingrar små.

 

Tummen den är störst,

kommer därför först.

 

Pekfingret det nästa är,

pekar både här och där.

 

Långfingret det nästa är,

sitter bra i mitten här.

 

Ringfingret är nästan sist,

där sätter vi en ring helt visst.

 

Minsta fingret sist av alla,

brukar vi lillfingret kalla.


Av Maria - 9 februari 2010 22:27

 

Vad du är tjock.

(Mel: vad du är söt min kära lilla ponny).

 

Vad du är tjock min kära lilla flodhäst

Vad du är fet min kära lilla vän

Ingen är så rund

Som min kära lilla flodhäst

Du är det tjockaste jag vet

 

Av: Tilde och Maria.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards