Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Barn skriver till...

Av Maria - 29 maj 2010 21:22

...Gud.

 

Barn i hela världen har skrivit brev till Gud.Med frågor,

 önskningar, kritik och bekännelser.
De har skrivit om saker som rör sig i barnens värld.
Barns tankar och funderingar.

 

Dessa citat kommer ur en bok som heter

barn skriver till Gud.

 

Roligt att läsa hur de tänker våra små änglar.

 

 

Gode Gud
Var det du som hittade på att man kan kramas?
Det är en bra grej.

 

Käre Gud
om du gjorde solen, månen och stjärnorna
måste du haft en massa material.

 

Käre Gud
Det är väldigt bra att varje barn
har en mamma och en pappa.

Tog det lång tid för dej att komma på det? 

 
Käre Gud
När du låter det regna
hur vet du hur länge det ska hålla på?
 
Käre Gud
Menade du verkligen att giraffer 
skulle se ut så där
eller var det en olycka?

 

 Gode Gud

Ett av dina moln 
såg ut som ett otäckt ansikte.
Jag blev jätterädd.
Lova att aldrig göra om det.


 

Käre Gud
Finns du verkligen?
En del tror inte det.
Så om du finns är det bästa
att du gör nåt åt det fort.

 

Käre Gud
Kommer det alltid rätt själ i
rätt människa när du skapar?
En vacker dag blir det kanske fel.


Käre Gud
Förlåt att jag inte skrivit tidigare
men jag har inte lärt mej skriva fören nu.


Käre Gud
Jag gör så gott jag kan.

 

Gode Gud
Min pappa kan aldrig få igång elden.
Kan du inte låta det växa en brinnande buske
på våran gård?

 

Kära Gud
Min pappa säger att det bästa som
finns är att vara barn.
Du måste säga till honom 
att det är inte alls roligt om man aldrig
får stanna uppe och se på nåt.

 

Snälla Gud
Du kan väl göra så att

hundar lever lika länge som människor

 

Snälla farbror Gud
Kan du visa mej hur man
får bort målarfärg?

 

Gode Gud
Jag var på ett bröllop du vet
och dom kysste varann mitt i kyrkan.
Får man göra så?


Gode Gud
Våra grannar grälar jämt.
Du borde bara låta dom som är
mycket goda vänner få gifta sej.

 

Käre Gud
Om vi lever efter vi har dött
varför måste vi då dö?

 

Gode Gud
Kan du skriva några fler berättelser?
Vi har redan läst alla du har
och nu har vi börjat om igen. Tack!

 

Käre Gud
min lärare säger att först blir
dagarna kortare och sedan längre.
Kan du inte bestämma dig?

 

Käre Gud
Jag hoppas att det inte är så 
viktigt med myror 
för vi trampar ju ihjäl dom i ett kör.

 

Käre Gud
Var kommer alla människor ifrån?
Jag hoppas du förklarar bättre än pappa.


Käre Gud
Varför måste jag be 
när du i alla fall vet vad jag vill ha?
Men jag ska göra det 
om det känns bättre för dig.

 

Käre Gud
Hör moder natur till din familj?

Gode Gud
Jag skickar tjugofem öre
som du kan ge till något barn
som är fattigare än jag.
 
Gode Gud
Jag skulle vilja bli en fågel.
Om du gör så lovar jag
att inte be om nåt mer på länge.

 

Käre Gud
Det som står i Bibeln är sant eller hur?
Presis som i uppslagsboken.


Gode Gud
Jag har tappat min vante igen
och jag kommer att gråta ihjäl mig
om ingen försvarar mig.
Gör du det?

 

Käre Gud
Jag tycker om att gå i kyrkan,
men kunde du inte ha mycket bättre musik.
Jag hoppas att detta inte sårar dina känslor.
Kan du skriva några nya sånger?

 

 

 Ja frågorna till Gud är många
 och många väntar länge på ett svar.
Men en dag så kommer svaret.

Kanske inte förrän i vuxen ålder, men det kommer.
Det kommer med Änglapost.
Det är de små Änglarna som delar ut svaren från 
Gud Fader själv.
  
Det är därför svaren dröjer..
En liten Ängel med nya vingar kan ju inte flyga så fort.
Ibland flyger de också lite fel 
eller svänger av på en annan väg av nyfikenhet..
Du ska veta att små Änglar är precis som små barn,

 lite nyfikna av naturen.
Vad som händer då vet vi ju alla,

 ibland hamnar man någon helt annanstans än man tänkt från början.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards