Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Mona Sahlin vill ha 30 timmar för barnen istället för 15.

Av Maria - 8 juli 2010 21:00

Ja, jag måste bara få skriva av mig i denna fråga jag också.

Och till saken hör att jag själv jobbar på förskola och man ser ett och annat. Jag tycker att det är helt fel att de som är föräldralediga

över huvudtaget ska ha barnen där på förskolan,

de som är arbetslösa förstår jag bättre att de har en plats

men som de flesta verkar tro så måste platsen utnyttjas

till max och det förstår jag inte.
De som är föräldralediga och till och med lämnar sina barn

på förskolan under sammanslagningen under sommaren

och barnen får inte vara lediga en enda dag under sommaren,

hur dessa föräldrar tänker vet inte jag.

 Funderar gör vi alla som jobbar inom detta kan jag säga.
Varför vara där under sommaren när man är hemma med en liten,

ta för sjutton tillvara på tiden och njut med alla barn ni har

och tänk på att de är bara till låns,

tiden kommer bara att springa iväg så är de vuxna.

Vi är inte de viktiga personerna på förskolan

och kommer aldrig att bli eller för det är ni föräldrar

som är det och det måste ni börja visa också.
Det går inte att låta barnet bestämma om det ska gå på förskolan eller inte, det är ni som bestämmer detta och det här med kompisar,

det finns inga kompisar på förskolan som går före er,

såklart att barnet kan tycka att det är roligt att gå till förskolan

för där finns kompisar och annat att göra,

men börja då och tänka varför tycker barnet

att det är roligare på förskolan?

Om ni tycker det är jobbigt med barnet hemma så känner han/hon

det och vill inte vara till last.

Kanske får det mindre barnet all uppmärksamhet,

det kan också bidra.
Skaffa man fler barn så måste ni som föräldrar

ta hand om dom inte samhället.

Mona Sahlins förslag reagerade jag också på direkt när jag läste tidningen. Hur fan tänker hon egentligen?
Tretto timmar i för barnen, det är inte klokt.
Jag tycker att ha kvar 15 timmar i veckan som nu
men på loven som sportlov, påsklov, sommarlov

och jullovet då blir det lag på att barnen är hemma.

Det gäller ju då först och främst föräldralediga som ändå är hemma,

för de arbetslösa är det ju en annan sak för de kan ju få jobb

under vissa av dessa lov när det behövs vikarier.

Sen till alla föräldrar ni måste inte nyttja era platser

dagligen har barnet sovit dåligt under natten

eller det är snöstorm ute och ni inte kommer ut genom dörren och måste krypa genom ett fönster med två barn för att komma till förskolan

med det äldre barnet för att de ska vara där i fem timmar,

så kan jag tala om att man får och kan vara hemma också

och ha det skönt en sån dag.

Jag lovar ni kommer att upskatta såna dagar med era barn.
Och kom ihåg ni är dom viktigaste personerna i era barns liv för alltid.

Tack för mig och jag hoppas detta blev läsvärt för alla.

 
 
Ingen bild

MIa

6 februari 2011 21:57

Håller med dig Maria. Tycker man ska ta hand om sina "stora" barn även om de blir storasyskon. Det finns andra alternativ till att barnen får träffa andra barn. Ex öppna förskolan, olika grupper, simhallen m.m 15 timmar är MAX. Sverige ska bara erbjuda mer och mer men vi ska inte ta ansvar för barns rättigheter.

Maria

6 februari 2011 22:02

Alldeles riktigt. Sverige håller på att gå under om detta får fortsätta med all skit de hittar på. VI ska alltid tänka på barnens bästa men de som sitter och bestämmer vad tänker dom på eller med, för det lilla dom har på halsen kan det ju inte vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards