Mariaslekrum

Alla inlägg under juli 2010

Av Maria - 3 juli 2010 14:25

 

Livets - MENING.


Det finns en mening
med människans liv,
liksom våren kommer
åter och åter.

 

Det finns en mening
med människans liv,
liksom mirakel och under
när ett barn kommer till världen.

 

Det finns en mening

med människans liv,
ett svar på frågor

om mönster och sammanhang.

 

Det finns en mening med jordelivet,
möjlig att ana.

- aldrig i förhand, som färdigt facit
- alltid och endast med tidens gång.

 

Det finns en Större Tanke,
Ett evigt Sammanhang,
att möta, förverkliga
Den Dagen.
Den dagen då tiden är mogen.

Av Maria - 3 juli 2010 13:46

 

 

Vi ska bada.

(mel: Blinka lilla stjärna).

 

Vi ska bada på en strand

simma utåt och till land.

Skvätta vatten gör vi och

kanske tvekar innan dopp.

Men när vi har blött oss ner

vi skall bada mer och mer.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 2 juli 2010 21:28

 

Sommaren är här.

(Mel: hemma på vår gård).

 

Vi springer i högt gräs

vi springer i full fräs

inga strumpor inga skor

titta där är mor.

 

Hon har kommit ut

saften bäres ut

bullar har hon också med

morfar får en sked.

 

Humlor surrar ja

alla ropar bra

vi ska fika ute där

sommaren är här.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 1 juli 2010 23:07

1. Titta vovven.

 

2. Titta Max.

 

3. Titta Max nalle.

 

4. Max nalle snäll.

 

5. Max pussar nallen.

 

6. Max slickar nallen.

 

7. Max biter nallen.

 

8. Max kastar nallen.

 

9. Nallen ramlar pottan.

 

10. Nallen vill inte ligga pottan.

 

11. Kommer vovven.

 

12. Vovven hämtar nallen.

 

13. Max får nallen.

 










 




Bilderna har min mamma ritat efter boken.

Av Maria - 1 juli 2010 23:02


Av Maria - 1 juli 2010 19:42

 

Jag vill ha glass, glass, glass!

(Klappa händerna 3 gånger på "glass").

 

Jag vill ha gott, gott, gott!

(Klappa på knäna 3 gånger på "gott").

 

Jag vill ha glass!

(klappa höger han mot vänster sida av överkroppen, hjärtat).

 

Jag vill ha gott!

(Klappa vänster hand mot höger sida av överkroppen).

 

Jag vill ha pärontopp!

(Forma händerna till en strut huvudet).

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards