Mariaslekrum

Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Maria - 28 augusti 2010 23:56

 

En gång kom en vän in i mitt liv.
Det är en vän som lyssnar, en vän som förstår,
det är en vän som stannar när alla andra går.
Min vän är glad rolig och väldigt snäll,
Min vän är precis så, honom kan jag lita på.
Han är den bästa vän jag har,

 honom vill jag alltid ha kvar.

 

Tänk att känna sig ett med någon.
veta att man älskar någon, som jag älskar dig.
Jag delar allt med dig,
som solen delar allt med månen.
Ditt skratt ger mig värme,
som elden värmer det kallaste ansikte.


Du är för mig, det finaste jag har,
din närvaro ger mig trygghet,
som jag bevarar i min själ.

Utan dig vore jag en klocka som stannat,
utan dig vore jag is som sakta smält till vatten.
utan dig vore jag....inget alls.

Av Maria - 28 augusti 2010 23:46


Jag fick låna en ängel.


Du log mot mig en sista gång.
Du var så lugn, som om du redan gett dig av,
Du såg på mig att jag var rädd,
hur kan man nånsin vara beredd.


Jag fick låna en ängel
som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.
Du gav mig allt, ett hjärta kan.
Du lever kvar i mig.

Så länge livet ger mig tid, du sa till mig.
Var inte rädd, men säg mig hur.
Kan man nånsin vara beredd.


Jag fick låna en ängel,
som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.
Min ängel.
Min ängel.

Jag fick låna en ängel
som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.


Av Maria - 28 augusti 2010 23:36

 

 

Dikt av 80-årig kvinna.

 

Om jag kunde leva om mitt liv,
skulle jag försöka begå fler misstag.
Jag skulle slappna av,
bli mjukare,
jag skulle vara mer galen än jag har varit på denna färd.

Det är få saker jag skulle ta på allvar längre.
Jag skulle ta fler chanser,
jag skulle resa mer,
jag skulle bestiga fler berg,
jag skulle korsa fler floder,
och jag skulle titta på fler solnedgångar.
Jag skulle äta mer glass och inte så mycket bönor.
Jag skulle ha fler verkliga problem och färre inbillade.
Du förstår...

 

Jag var en av dessa som levde förebyggande och klokt och förnuftigt,
timme efter timme och dag efter dag.
Jo visst har jag haft mina ögonblick och om jag kunde

 leva om mitt liv skulle jag se till att uppleva många fler.
I själva verket skulle jag försöka att inte uppleva något annat,
bara ögonblick,
det ena efter det andra,
istället för att leva så många år i förväg.
Jag har varit en av dessa människor som aldrig gick

någonstans utan en termometer,
en varmvattenflaska,
gurgelvatten,
en regnrock och en fallskärm.

 

Om jag kunde leva om mitt liv skulle jag resa med lättare bagage,
mycket lättare,
än jag gjort i detta livet.
Jag skulle gå barfota tidigare på våren,
och jag skulle fortsätta gå barfota längre in på hösten.
Och jag skulle åka fler karuseller
och fånga fler snöflingor
och träffa fler människor
och plocka fler blommor,
och dansa mer.
Om jag kunde leva om mitt liv.
Men du förstår, det kan jag inte.

 

Av: Okänd.

Av Maria - 28 augusti 2010 23:33

 

Handavtryck jordgubbe.

 

Du behöver:

Rött, grön och svart färg
Papper

 

Instruktioner:

 

Måla bägge händerna på barnen och handavtryck på papper.

Scanna sen in på datorn med fingrarna överlappade.

Använd sidorna på de små fingrarna för att lägga till

 två gröna blad där kvistatna är.
Avsluta genom att lägga till svarta fingeravtryck för prickarna.

Av Maria - 28 augusti 2010 22:06

 

Måla små möss av löven.

Se söta de blir.

 

Klistra först löven på ett valfritt (färg) papper

och sen måla ditt atrialjerna.

De blir jättesöta.


  

Av Maria - 28 augusti 2010 21:47


Ta en promenad med förskolebarnen.

Alltid uppskattat och vad de kommer att hitta saker

som ni kan ta med hem till förskolan.

Samla stenar, pinnar och löv m.m

 

Sen så kan man måla på pinnarna och stenarna,

det blir så fint.

Med löven kan man göra lövtavlor och pryda

 fönstren på förskolan.

Låt löven ligga i press ett dygn först.

Låt barnen sen få laminera löven och sätt upp.

 

 

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards