Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Tilltugg till Halloweenkalaset.

Av Maria - 17 oktober 2010 16:28


Välkomstbål.


Sockerdricka med gurkskivor - tillsätt lite grön karamellfärg.
Fyll sedan en plasthandske med vatten och röd karamellfärg,

frys in den och lägg sedan ishanden i bålen

tillsammans med stora plastspindlar.

 

Gröna popcorn.


Poppa popcorn.

Smält smör och droppa i färgen.

Rör ner det färgade smöret i popcornen.

Gör svarta pappersstrutar och fyll i popcorn.

 

 

Trollhår med björnpluttar och hostsås.


Koka svart pasta. Gör köttbullar och forma dem till avlånga små "pluttar". Ostsåsen färgas grön med några droppar karamellfärg.

 

Blodiga fingrar.

Stek små prinskorvar (fingrar) och servera ett litet glas

med ketchup (blod) till.

 

Grönt potatismos.


Gör potatismos med grön karamellfärg i.

 

Apelsinspöke med glass.

Skär av toppen på en apelsin, spara den.

Gröp ur innehållet i apelsinen.

Skär ut spöklika ögon och mun,

frys apelsinen en stund så att skalet stelnar lite.

Fyll sedan apelsinen med glass och ställ i frysen, gärna över natten.

 

Spök-bananer.


Frys bananhalvor med instuckna pinnar

(det går lättare att hålla i dem då).

Måla dit ögon med smält blockchoklad.


 

Grön-slem.


Gör en sats gelè och färga den grön,

stoppa i gröna godisgrodor innan gelen har stelnat helt.

 

Dödskalle-päron.

 

Dekorera päronhalvor med lite skräckfullt med smält blockchoklad.

 

Flugsvampar.


Skär av toppen på ett hårdkokt ägg.

Dela en tomat och ta ut inkråmet.

 Limma fast tomathalvan på ägget med en klick majonnäs.

Garnera med majonnäsprickar.

 

Blodsprängda ögon.

 

Dela ett hårdkokt ägg på längden och ta bort gulan.

Fyll hållet med cream cheese exempelvis Philadelphiaost.

Gör ytan så jämn som möjligt.

Tryck in en grön oliv med röd fyllning i mitten.

Doppa en tandpetare i ketchup och rita linjer i osten.

 

Dypölar.

 

Mosa en avocado med lite citronsaft,

1 msk majonnäs, salt och vitpeppar.

Häll upp i krustadformar.

Garnera med persilja.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards