Mariaslekrum

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria - 29 oktober 2010 21:50


Mall till fladdermössen.


Av Maria - 29 oktober 2010 21:46


Material:

Svart papper

Papptallrik

Oranget garn

Grön färg

Pom-pom till näsa

Svart tuschpenna

Av Maria - 29 oktober 2010 21:44


Av Maria - 29 oktober 2010 21:40

...som du sätter på glasspinnar och kan spela rollekar.


Av Maria - 29 oktober 2010 21:35


Halloween natt.

(mel: det var ett fult och elakt troll).

 

Nu ska vi ut och skrämmas det är halloween

Vi knackar dörr och skrämmer folk med läskigt flin

Dom vågar snart ej titta

dom vet ej vad dom hitta

Det kanske är en varulv eller mostern sin

 

Vi går från hus till hus just denna mörka natt

Så ingen vet vem vi är för det är så svart

Vi skrämmer bara stora

ja kanske någons mora

Det enda som vi saknar är en svart svart katt

 

Nu lider kvällen snart mot sitt skrämda slut

Ingen granne som vågar då titta ut

då går vi hem och skrattar

det är ingen som ju fattar

att det bara var vi som har klätt oss ut

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 29 oktober 2010 21:28

 

 

Pappersfladdermus
Gör dessa fladdermöss och sätt upp dom på väggen till Halloween.

Fladdermössens  kropp blir en ficka.

Beroende på hur stor du gör dessa och hur tung dom blir

kan du fylla dem med lite godis.

Om du har gjort 7 eller fler kan du använda dem som

en nedräkning till Halloween.
Tillbehör:

svart papper,

sax,

Cirkelmall (skål, kopp eller tallrik ...),

Lim,

Dekorationer för ögon och mun.
Rita två cirklar på svart konstruktion papper eller kartong.
Använd en skål eller tallrik.
Vik på mitten klipp. Du kommer att behöva 3 halvcirklar för detta projekt.
Ta en halv cirkel.
Lägg framför dig med runda änden på botten och platta änden på toppen.

Vik på mitten för att göra veck. Sedan gånger varje sida som bildar en V-veck.

När uppfällt det ska se ut så här.

Vänd och lim klaffar stängda. Limma ej fickan.

Ta två halva vänster cirklar och placera dem ovanpå varandra.



Av Maria - 29 oktober 2010 18:34

Fyll dina lediga dagar med...

 

... härliga äventyr.

Här kommer några tips på saker som man kan göra

och planera när man är ledig.

 

* Picnic- utomhus, packa termos,

smörgåsar och ut och fika i lekparken...

 

* Födelsedagsfest för dotterns dockor.

 

* Baka med play dough.

 

* Gjort en massa pärlplattor.

 

* Rita.

 

* Måla.

 

* Besök biblioteket.

 

* Baka.

 

* Klipp och klistra.

 

* Tillverka istappar i aluminiumfolie...

Rulla, klistra och glittra och häng upp

med hjälp av sytråd...

 

* Hälsa på nära och kära

 

* Om det är lite mer snö kan man spendera dagen

i pulkabacken...

 

* Pärlhalsbandstillverkning.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards