Mariaslekrum

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Maria - 10 februari 2011 19:51

 


Pippi Långstrump heter jag.


Pippi Långstrump heter jag
alla tiders tjej är jag!
Singelilullan lej
Pippi Långstrump heter jag
alla tiders tjej är jag!
Singelilullan lej.


Och jag har en stor
och prickig häst
Singelilullan lej
Och jag har en stor
och prickig häst
Singelilullan  lej.

 

Och jag har en
liten apa med
Singelilullan lej
Och jag har en
liten apa med
Singelilullan lej.

 

Och min kappsäck full
med pengar är
Singelilullan lej

Och min kappsäck full
men pengar är
Singelilullan lej.

 

Och jag bor i
Villavillekulla
Singelilullan lej
Och jag bor i
Villavillekulla
Singelilullan lej.

 

Och min pappa är
en sjökapten
Singelilullan lej
Och min pappa  är
en sjökapten
Singelilullan lej.

 

Och min mamma
är en ängel fin
Singelilullan lej
Och min mamma
är en ängel fin

Singelilullan lej.

Av Maria - 10 februari 2011 19:36

 

 

Ute i djungeln.

 

Ute i djungeln där bor det tre lejon
pappa lejon, mamma lejon och lilla lilla leo.
Wrahh säger pappa lejon,
wrahh säger mamma lejon,
men lilla lilla leo säger bara mjaou.

Av Maria - 10 februari 2011 19:25

 


Rörelseramsa.

 

FÖTTER UT

FÖTTER SLUT
ARMAR UPP

ARMAR UT
HÖFTER FÄST
HÖGT PÅ TÅ
KNÄNA BÖJ

UPP OCH STÅ !!!!

 

MED HÖGER HAND

DU KRITAN RÖR
MED HÖGER HAND

DU ÄTA BÖR
MED HÖGER HAND DU HÄLSA GÖR

MED HÖGER HAND DU GÖR HONNÖR

Av Maria - 10 februari 2011 19:18

 

Tjock tjock tjock

smal smal smal
liten och stor
sch.....
där nere i källaren spökena bor
Är de farliga
nej de vill bara säga

 HEJ !!!

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 10 februari 2011 18:52

 

DET DUGGAR

(Pekfingrar i golvet)

DET DUGGAR

 

DET REGNAR

 (Alla fingertoppar i golvet)
DET REGNAR


DET HAGLAR

 (Knogarna i golvet)
DET HAGLAR

 

DET BLIXTRAR

 (Slå med armarna i luften)
DET BLIXTRAR


DET DUNDRAR

(Banka med knutna nävar i golvet)

 

DET DUNDRAR ALLA BARNEN SPRINGER HEM

(Händrna bakom ryggen)

Av Maria - 10 februari 2011 16:59

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards