Mariaslekrum

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 30 september 2009 20:15

  

Av Maria - 29 september 2009 18:38

  

 

Här kommer Ormen Ester (slingra med händerna).

hon ska ringla iväg på semester

hon är trött på skogens alla träd (händerna högt över huvudet)

därför ger hon sig iväg.

Hon kommer till en stad med höga hus (forma tak med händerna)

"men fy" säger hon, "vilket bus"

människor är ute och går (gå med fingrarna)

och bilar far (kör med en ratt)

"här vill jag inte vara kvar" (slå ifrån sig med händerna)

tänker Ormen Ester

och ringlar fort hem från sin semester. (slingra hem)

Av Maria - 29 september 2009 17:54

  

 

Tjenixen.

 

Tisdag redan, imorgon ska jag jobba

och Tilde ska till skolan.

Jag har varit hemma med sjukt barn nu mån-tis

för Tilde hade ont i magen och så har hon

astmahostan som kommer lite då och då.

 

Igår förmiddag fick jag migrän igen

en av min månatliga period.

Så både igår och idag har jag legat mycket

faktiskt.

Men imorgon är det jobb vare sig jag har migrän eller inte.

 

Sen så måste jag tacka för alla fina och uppmuntrade

kommentarer och mail som jag får, det är alltid uppskattat.

 

Sen är även det negativa också bra, för som sagt ibland kan det bli fel

utan att man vet om det. Och även missa att skriva vart texten kommer ifrån.

 

För att bli bättre så måste man man också få kritik.

Utan kritik utvecklas man aldrig.

 

Men som sagt det är alltid roligare med bra åsikter

och det får jag jättemycket av.

 

Nu i dagarna så börjar jag lägga in halloweensånger

och  rim och ramsor.

Så häng med i hallweensvängarna nu,

jag själv älskar den här högtiden.

Att få göra mysigt hemma med lite halloweenstämning

det är härligt tycker jag.

I år så på självaste alla helgons dag så är jag

i Timrå på Eon Arena och ser på

Sveriges snyggaste man som är Martin Stenmarck med company.

Alltså Ladis night.

När jag beställde biljetterna så visste jag

inte att det var just den är helgen, att de slogs ihop

men även om jag hade veta så hade jag nog gått iallafall.

Vem vill missa Martin Stenmarck.

Kommer att bli en härlig dag och helg.

 

Kram på er alla och har det gott.

//Maria.

 

  

 

 

Av Maria - 28 september 2009 17:14

  

Av Maria - 27 september 2009 17:02

  

 

Tjena på er alla!

 

Som sagt veckorna går fort och

man längtar till helgen.

När helgen kommer så vet man inte vart den tog vägen

för hux flux så är det slut, man hinner ju inte blicka ens

så här det dax att gå och sova på söndagskvällen

 och sen är det och upp och måndagmorgon.

 

Helgen har varit lugn i allafall och

det är ju en väldans tur eftersom veckorna

kan vara ganska tunga ibland.

 

Idag så har Tilde sjungit i kören

så vi var i kyrkan och tittade.

Mot slutet så fick man gå fram

och tända ljus och tänka på någon

om man ville.

L-A gick upp på en gång,

jag tvekade tänkte att jag kunde sitta kvar och tänka istället.

Men så tänkte jag efter för jag visste ju på en gång vad jag skulle tänka på.

Och det var ju min förstfödda IDA, så jag gick fram och fick ett ljus

och tände det och satt det där det skulle vara.

Bara det att jag troode inte att jag skulle reagera som jag gjorde,

jag tänkte som sagt på Ida hur? varför? och så tänkte jag på Tilde som stog

 därframme längst fram i kyrkan att jag är så lycklig att vi fick henne.

Gjorde en puss åt henne med min mun.

När jag ska gå tillbaks så tänkte jag skärp dig Maria men det gick inte

massor av folk tror alla var fram och tände och så börjar mina tårar att spruta.

Så när jag kom fram till min plats så funderade jag vad tänkte folk,

vad är det med den där människan? men så då får de tänka sa jag för mig själv efter en stund.

Såg när vi gick ut att jag inte var ensam om att tårarna hade runnit på

det var en till som fortfarande grät.

 

Ja, helt enkelt så blev det väldigt känslosamt.

Och mitt allt det är mina två döttrar så är det bara.

 

Kram.

//Maria.

 

  

Av Maria - 27 september 2009 16:53

  

Av Maria - 27 september 2009 16:40

 

NU NÄR HÖSTEN DEN ÄR HÄR. 

 

Melodi: Blinka lilla stärna

gör lämpliga rörelser till.

 

Nu när hösten den är här

faller alla löven av

Faller, faller mjukt och lätt

marken får ett täcke tätt

Nu när hösten den är här

faller alla löven av.

 

  

Av Maria - 26 september 2009 19:46

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards