Mariaslekrum

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 31 oktober 2009 17:19

  

Av Maria - 31 oktober 2009 17:04

  

 

Sluta att skrämmas.

(Mel: Nu är det jul).

 

Nu ska vi ut, ha lite bus

Skrämma då alla som är i sitt hus

Liten och stor, syster och bror

Mormor och mor

Vi ska skrämma allihopa ropa,

vi ska skrämma allihopa ropa

Snälla sluta, snälla sluta,

snälla sluta att skrämmas

 

Av: Maria Ersson.

Av Maria - 31 oktober 2009 16:29

Tjena på er allihopa!

 

ja, som ni säkert vet vid det är laget så

ska jag på galej ikväll.

Och nu ska här laddas inför en kanonkväll.

Familjen min blir hemma själv ikväll,

 men de kommer att köra mig dit och hämta mig

och mitt sällskap står och väntar utanför

Eon Arena.

Det kommer att bli en toppenkväll med

Martin och co.


Ha en riktigt härlig kväll ni också.

  


Vi höres imorgon.


Kram.

//Maria.

    

Av Maria - 31 oktober 2009 16:26

  

Av Maria - 30 oktober 2009 22:17

  

 

Tjena på er!

 

   Hoppas ni har/haft en trevlig afton.

Med många tända ljus och mysigt

med lite gott att äta.  

 

Det har vi är hemma i allafall.

 

Jag önskar er alla en trevlig helg.

  

Kram.

//Maria.

 

  


Av Maria - 30 oktober 2009 22:15

  

Av Maria - 30 oktober 2009 21:51

  

 


...När ni barn är ute på Halloween-bus så finns det

en del viktiga saker att tänka på.


 

Se till så att du kan se igenom hålen på ansiktsmasken.


 

Ta med en ficklampa för mörka vägbitar.


 

Använd alltid reflexer.


 

Ät inget godis eller frukter förrän dina föräldrar har kollat att det är ok.


 

Gå på trottoarer och använd övergångsställen.


 

Gå aldrig över vägen mellan parkerade bilar.


 

Gå aldrig in i en främlings hus, hur trevliga de än verkar.


 

Se till att någon förälder är med er.


Av Maria - 30 oktober 2009 21:46


 


Halloween infaller i slutet av oktober.


Halloween är idag mest en fest för barn som får spöka ut sig,

skrämmas, äta godis och leka.


Är en blandning av skrock och religion från flera kulturer.


Är ursprungligen ett hedniskt nyår den siste oktober för att ta farväl av sommaren

och välkomna vintern och ta farväl av de döda.


Druider, keltiska präster, tände eldar och ljus för att skrämma bort häxor och onda andar.


Frukt och grönsaker för att tacka för sommarens skörd.


Festen kallades Samhain = "summer's end".


De romersk-katolska missionärerna tog över de hedniska festdagarna

för att omvända hedningarna.


På 700-talet flyttades den kristna Alla Helgons dag från maj till den 1 november.


Namnet Halloween är en variant på det kristna

"All Hollows" (all the holy ones) och "All Saints' Eve".


Hednatron bidrar med gastar, häxor, lekar och upptåg.


Traditionen med ljus i urgröpta pumpalyktor kommer från Irland.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards