Mariaslekrum

Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 30 maj 2010 17:36

...har snart gått nu.

Och jag är så förbannat trött.

Vet inte vad det är men jag är trött jämnt,

och har ju svårt att komma i säng på kvällarna

även när jag jobbar på vardagarna.

Jag är ju en kvällsmänniska och vill helst sova på morgonen,

men det går ju inte när man jobbar.

Så det är bara att skärpa sig att komma i säng på kvällarna.

 

Igår efter vi hade varit till gravarna så åkte vi in till Ikea,

och man kan ju fråga sig hur jävla dum man får vara asså,

ja, jag menar mig själv, åka på Ikea när det är löningshelg.

Det var proppfullt med folk.

Skulle handla både till oss själva och till jobbet,

och det viktigaste till jobbet det fanns inte

 och hade inte funnits på länge och de skulle få besked

 vecka 24 när det kom in igen.

Kan lika bra bli under hösten det kommer in

man blir så jädrans less.

Men det är ju bara att vänta det.

 

Idag har vi gjort rent hos kaninhonorna och det

 var hur mycket skit som helst där.

Eftersom det har varit en sån kall vinter så har det varit så fruset

så det har inte gått att göra rent, samtidigt

 så har det varit bra isolering för dem.

Sen har det ju tagit tid nu under våren också,

bara vänta att det ska tina för det har varit så fruset.

Men nu är det gjort för några veckor, om två, tre veckor

så får man göra rent igen.

Hos hanar har det dock gjorts rent för tre veckor sen

och eftersom dom är så få och vi bara har en i varje bur

så behövs det inte göras rent lika ofta som hos honorna

 som är åtta stycken i en två våningsbur.

Men killarna ska få rent nästa helg iallafall.

 

Och nu är snart maten klar så då ska vi äta

 och sen ska jag lägga mig i ett varmt bad och läsa en ba bok.

Sen klockan 20.00 är det Bones sen är det nattinatt.

Hoppas jag så jag inte hittar på något annat som den nattuggla jag är.

 

Ha en bra vecka alla.

 

Kram.

//Maria.

Av Maria - 30 maj 2010 17:18

 

... på morsdagen.

Önskar Maria med familj.

Hoppas att din dag har varit bra.

 

Kram.

//Maria.

Av Maria - 30 maj 2010 15:55



Du möter människor som glömmer dig.

 Du glömmer människor du mött.  

 Men ibland möter du människor du inte glömmer.  

 Det är de som är dina vänner. 






Av Maria - 30 maj 2010 15:25

  

Till mor vi komma i långa rader...

med kransar, blommor och blader."

Ty lilla mor skall firas idag....

av alla sina barn över lag. "

Av Maria - 30 maj 2010 15:20

  

" Min Mamma, du är viktig,

ingen kan ersätta dig,

för några människor här på jorden

är just DU viktig!

Aldrig nånsin kommer det att finnas nån som du.

 

På denna jord skapas inga kopior

därför är du så viktig.

På någon plats där du befinner dig,

skapar du något som blir till glädje för

någon eller många.

För några eller många betyder du

mer än de andra.

För någon eller några finns bara DU!

Min älskade mamma,

du är viktig,

för det finns ingen som DU "!

 

Av Maria - 30 maj 2010 15:14


EN MOR.

 

En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.


Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

 

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...

Din alldeles unika

högt älskade mamma.

 

Av: Siv Andersson.

Av Maria - 29 maj 2010 21:40

Tjena på er alla.

 

Ja, då var det lördagkväll då.

Och vad har hänt idag då.

 

Vi tog en rejäl sovmorgon eftersom denna vecka

har varit extra jobbig med tre dagar till 18.00

kan man säga.

Och även övriga familjen behövde det som har stått

ut med mitt gnäll och gnat.

Jag har varit väldans grinig denna vecka faktiskt

är hemma och så har de även haft det jobbigt på jobb och skola.

Så denna sovmorgon var vi värda.

 

När vi hade klivit upp och gjort oss klara så åkte vi ner till kyrkogården

och satt blommor på gravarna.

Jag själv var kvar en extra stund vid Ida, ville vara själv där en stund

och gråta.

Tänk att det har snart gått 13½ år sen jag födde henne,

gud vad tiden går fort asså.

Jag tänker på när jag höll henne i handen när hon låg i kuvösen

eller när hon låg på min mage och somnade in.

Och känslorna bara bubblar upp när jag stog där vid graven

 och även nu när jag skriver om detta.

Jag är så glad att vi har någonstans att gå till när vi besöker henne.

Och det är så otroligt vackert där vid graven

 och det var skönt att gråta en stund också.

 

Jag hoppas att ni har det bra där ute alla som är in och läser på min blogg,

och ja, jag vet att jag är så otroligt dålig på att svara på era kommentarer

men jag är jätteglad för att ni skriver.

 

Det är så mycket nu och jag har långa dagar så när jag kommer hem så har

knappt tid till att lägga in något på bloggen

 så det med att svara på kommentarerna kommer i sista hand.

Ska bättra mig nu när det blir semester och jag hoppas

 att det lugnar ner sig även med stressen att man ska hinna

 med så mycket nu innan sommaren både här hemma och på jobbet.

 

Nu tänkte jag gå och titta på film och koppla av en stund innan det är godnatt.

 

Men jag önskar er en godnatt och en riktig god kram.

//Maria.

 

  

 

 

Av Maria - 29 maj 2010 21:22

...Gud.

 

Barn i hela världen har skrivit brev till Gud.Med frågor,

 önskningar, kritik och bekännelser.
De har skrivit om saker som rör sig i barnens värld.
Barns tankar och funderingar.

 

Dessa citat kommer ur en bok som heter

barn skriver till Gud.

 

Roligt att läsa hur de tänker våra små änglar.

 

 

Gode Gud
Var det du som hittade på att man kan kramas?
Det är en bra grej.

 

Käre Gud
om du gjorde solen, månen och stjärnorna
måste du haft en massa material.

 

Käre Gud
Det är väldigt bra att varje barn
har en mamma och en pappa.

Tog det lång tid för dej att komma på det? 

 
Käre Gud
När du låter det regna
hur vet du hur länge det ska hålla på?
 
Käre Gud
Menade du verkligen att giraffer 
skulle se ut så där
eller var det en olycka?

 

 Gode Gud

Ett av dina moln 
såg ut som ett otäckt ansikte.
Jag blev jätterädd.
Lova att aldrig göra om det.


 

Käre Gud
Finns du verkligen?
En del tror inte det.
Så om du finns är det bästa
att du gör nåt åt det fort.

 

Käre Gud
Kommer det alltid rätt själ i
rätt människa när du skapar?
En vacker dag blir det kanske fel.


Käre Gud
Förlåt att jag inte skrivit tidigare
men jag har inte lärt mej skriva fören nu.


Käre Gud
Jag gör så gott jag kan.

 

Gode Gud
Min pappa kan aldrig få igång elden.
Kan du inte låta det växa en brinnande buske
på våran gård?

 

Kära Gud
Min pappa säger att det bästa som
finns är att vara barn.
Du måste säga till honom 
att det är inte alls roligt om man aldrig
får stanna uppe och se på nåt.

 

Snälla Gud
Du kan väl göra så att

hundar lever lika länge som människor

 

Snälla farbror Gud
Kan du visa mej hur man
får bort målarfärg?

 

Gode Gud
Jag var på ett bröllop du vet
och dom kysste varann mitt i kyrkan.
Får man göra så?


Gode Gud
Våra grannar grälar jämt.
Du borde bara låta dom som är
mycket goda vänner få gifta sej.

 

Käre Gud
Om vi lever efter vi har dött
varför måste vi då dö?

 

Gode Gud
Kan du skriva några fler berättelser?
Vi har redan läst alla du har
och nu har vi börjat om igen. Tack!

 

Käre Gud
min lärare säger att först blir
dagarna kortare och sedan längre.
Kan du inte bestämma dig?

 

Käre Gud
Jag hoppas att det inte är så 
viktigt med myror 
för vi trampar ju ihjäl dom i ett kör.

 

Käre Gud
Var kommer alla människor ifrån?
Jag hoppas du förklarar bättre än pappa.


Käre Gud
Varför måste jag be 
när du i alla fall vet vad jag vill ha?
Men jag ska göra det 
om det känns bättre för dig.

 

Käre Gud
Hör moder natur till din familj?

Gode Gud
Jag skickar tjugofem öre
som du kan ge till något barn
som är fattigare än jag.
 
Gode Gud
Jag skulle vilja bli en fågel.
Om du gör så lovar jag
att inte be om nåt mer på länge.

 

Käre Gud
Det som står i Bibeln är sant eller hur?
Presis som i uppslagsboken.


Gode Gud
Jag har tappat min vante igen
och jag kommer att gråta ihjäl mig
om ingen försvarar mig.
Gör du det?

 

Käre Gud
Jag tycker om att gå i kyrkan,
men kunde du inte ha mycket bättre musik.
Jag hoppas att detta inte sårar dina känslor.
Kan du skriva några nya sånger?

 

 

 Ja frågorna till Gud är många
 och många väntar länge på ett svar.
Men en dag så kommer svaret.

Kanske inte förrän i vuxen ålder, men det kommer.
Det kommer med Änglapost.
Det är de små Änglarna som delar ut svaren från 
Gud Fader själv.
  
Det är därför svaren dröjer..
En liten Ängel med nya vingar kan ju inte flyga så fort.
Ibland flyger de också lite fel 
eller svänger av på en annan väg av nyfikenhet..
Du ska veta att små Änglar är precis som små barn,

 lite nyfikna av naturen.
Vad som händer då vet vi ju alla,

 ibland hamnar man någon helt annanstans än man tänkt från början.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards