Mariaslekrum

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 31 januari 2009 19:40

Här kommer lätta och roliga snögubbar man kan göra.

Jättesöta.

//Maria.

Av Maria - 30 januari 2009 12:02

Den här tycker jag om, text som barnen både känner igen och tycker om.

Ha en riktigt skön helg allihopa.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 30 januari 2009 12:00

Ett till pyssel som jag tycker är enkelt att göra med barnen.

Kram.

//Maria

Av Maria - 29 januari 2009 20:23

Lägger in en jätte enkel snöflinga som man kan göra med barnen och de tycker att det är jättekul.

Tyvärr så har jag ingen referens till vart jag har tagit den ifrån.

Är det någon som vet vart den kommer ifrån så skriv en kommentar, så lägger jag upp referensen, för det vill jag gärna ha.

Kramar.

//Maria.

Av Maria - 28 januari 2009 21:42

 

Tjolahopp på er alla!

 

Här ligger jag hemma med feber och en hemsk hosta,

 och jag blir hemma hela veckan.

När jag ligger hemma i sängen så kommer L-A hem från jobbet

 med ett flin på läpparna och säger:

-Nu är dom inte sex längre utan de är tio.

 Tio vad då för något säger jag.

 - Ute i kaninburen så är dom inte sex utan tio nu

säger L-A på mitt påstående.

- Nä, säg inte det, har hon fått en kull till säger jag.

- Jäpp, säger L-A

- Men herregud, vad ska vi göra, vi måste ju minst ha en till bur och sedan måste vi ju kastrera Sotis säger jag.

Ja, av detta så förstår ni ju att det har kommit fyra ungar,

 som nu är en dag gamla.

Asså födda den 27/1-09, första kullen födda den 25/12-08.

Ja, jag vet inte om jag skall skratta eller gråta faktiskt.

 Om en månad kan det vara en tredje kull. Men dom är så söta.

 Från första kullen så skall vi ha kvar alla fyra,

 men från den är kullen så skall alla till försäljning,

så om någon är intresserad så hör gärna av er.

 Men de måste vara minst 8 veckor innan vi kan släppa dom.

Hur som helst så vet dom iaf vad livet går ut på,det är ju ett som är säkert iaf. Hahahaha.

L-A tycker synd om Sotis om vi kastrerar honom med något måste vi ju göra, annars så får han en egen bur isf.

 Men det kan ju vara för sent nu, Vitnos kan ju redan vara med barn igen, vem vet hur fort dom sätter igång efter hennes födsel den här gången,

 men jag tror vi måste flytta honom ganska omgående ändå.

Ja, det var allt för idag, hörs imorgon.

Nu skall jag krya på mig.

Kram.

//Maria.


  


Av Maria - 25 januari 2009 19:46

Här kommer lite valentine pyssel, det är ju snart dax.

 Roligt att göra med era egna barn eller i barngrupper.

Hör gärna av er om det är något ni vill att jag ska lägga ut,

 så försöker jag fixa det.

Nu blir det inget mer idag, hörs imorgon.

//Maria.

Av Maria - 24 januari 2009 22:13


Dagen har varit jättebra, vi har varit ute och åkt snowracer,

 hur kul som helst. Det var lite blåsigt men annars var allt till belåtenhet.

Texas sprang framför snowracern och funderade vad det var

 som kom susande nerför backen.

 Men han har haft jättekul att bara få springa lös

 och han har blivit mycket mer lydigare, man ser en stor skillnad.

 Men bara för att jag skriver det nu så gör han väl något imorgon

 och inte lyssnar alls och då håller jag på att bli tokig,

 men det är ju så med djur.

 Dom är iaf underbara.

 När vi kom in så spelade dottra och L-A, WII

 men jag gjorde inte det för hade jag börjat så hade jag hållt på en faktiskt,

 sån tävlingsmänniska som jag är,

 måste ju slå mina egna rekord och dottras och L-A´s

 hela tiden för ge mig det har jag ju svårt med

 förutom om jag skulle stupa då,

 men det är ju en annan sak då, eller hur?

Haha.

Imorgon tänkte vi ta en sovmorgon igen som vi även gjorde imorse,

 man får passa på när det är helg.

Nu har jag inget mer att skriva så vi hörs imorgon igen.

Jag skickar en bild på våran hund,Texas.

Sov gott alla.

 

//Maria.

Av Maria - 22 januari 2009 20:39

Det kommer även ett pyssel på snögubbar

 som jag tänker prova med min barngrupp.

 Fick ide´n av förskolläraren.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards