Mariaslekrum

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria - 31 oktober 2010 22:53

 


Gör det roligt för barnen på halloween.

 

* Håll det enkelt ... använd smink i stället för en mask.

Se till att dräkterna är bekväma, hållbara och lätta att ta av - kom ihåg,

de kan behövas ta av snabbt om de ska på toaletten.

Om det är kallt ute, klä på barnen varmt.

 

* Planera rutten. Små barn kan snabbt gå från dörr till dörr.

Bättre att njuta av kvällen och besöka många bostäder i ditt grannskap.

Om du har barn i olika åldrar, ta med en sittvagn eller vagn för de yngre barnen

att sova i medan de äldre har sin natt av bus eller godis också.

 

* Börja tidigt. Den "skrämmande" äldres dräkter visas vanligtvis

lite senare på kvällen. Genom att ta ut dina yngre barn tidigare på kvällen,

kan du undvika mycket av detta.

Kontrollera eran dörr  innan de kommer till er

med bus eller godis så att barnet inte blir rädd i onödan.

 

* Planera  en Halloween-fest istället för bus eller godis.

Om dina vänner, familj och / eller grannar har småbarn också,

kanske de vill träffas och planera en Halloween-fest.

Varje familj kan donera godsaker för kvarteret.

Av Maria - 31 oktober 2010 22:35

 

Säkerhetstips till halloween.

 

Använd ljusa kläder för kostymer eller sätt på reflexband

 så att barn lätt kan ses.

Låt barnen ha en ficklampa.

 

Har en rejäl varm middag innan bus eller godis

så barnen inte frestas till mellanmål på oinspekterade godis.

 

Ge en instruktion till barnen innan de går hemifrån hur

de ska göra när de är ute och se till att de vet att inte äta något

godis förrän den har inspekterats av en vuxen.

 

Om du har äldre barn som går ut ensamma,

i förväg planera en rutt som de följer

och ange en tid när de ska vara  hemma.

Kontrollera att minst en person i gruppen har en klocka.

 

Om barn går på en Halloweenfest efter bus eller godis,

be dem ringa dig så att du vet att de har anlänt till festen.

 

Kontrollera allt godis innan barnen börjar äta.

Av Maria - 31 oktober 2010 22:30

 

Gör en pumpa.

 

Du behöver:

Orange silkespapper

Stjälk av grönt papper
Vit lim
Papperstallrik

 

Instruktioner:

Täck baksidan av pappersplattan med lim.

Snabbt, medan limmet fortfarande är våt,

rippa klipp av orange papper i små bitar och limma på.

När hela plattan täcks, måla ett lager av lim

över toppen att sticka ner några lösa kanter

Skär ut en stjälk från den gröna papperet och limma till kanten av tallriken.

Av Maria - 31 oktober 2010 22:25

 

Mumie.

 

Vad du behöver:

Toalettpapper rulle
Gasväv

2 google ögon
Godis
Tejp
Saxar
 
Klipp fyra remsor av gasväven som är tillräckligt långa för att täcka en toalettrulle.

Tejpa båda remsornapå ändarna.

Fyll mumienmed godis.

När du är klar, limma på två google ögon.

Av Maria - 31 oktober 2010 22:14

 

Spindelpyssel.

Material som behövs:
• toalettpappersrulle

• konstruktion papper
• googel ögon
• penna
• Målning
• Häftapparat
• lim

• pensel

• Saxar


Instruktioner:
Börja med häftning på båda ändarna av toalettpappersrullen stängd.

 Måla toalettpappersrullen svart.
Medan färgen torkar, rita båda händerna på konstruktion papper.

Klipp ut handavtrycken,

skära av tummen så det blir bara fyra fingrar.

Dessa kommer att vara spindelns ben.
Limma varje hand på baksidan av toalettpappersrullen

så finns det fyra ben på varje sida av kroppen.

Vik benen under för att ge dem lite form.
Nu kan du limma på  ögonen och även använda rester av papperet

 för att göra en mun, tänder eller huggtänder,

och alla andra detaljer du vill!

Av Maria - 31 oktober 2010 22:08

 

Halloween handavtryck.

 

Material:
Konstruktion papper:

 vit, svart, gul, grön, röd

, lila, svart och orange
Svart markering (eller krita)
Vit färg penna (eller krita)
Saxar
Limstift
På någon av de färgade papperna rita ditt barns hand.
 Lägg grön, gul, lila, rött, orange och svart ark ovanpå varandra med den ritade handavtrycksarket ovanpå.
Klipp ut handavtryck,

 skär genom alla sex blad på en gång.

 Om du föredrar, gör var och en för sig eller endast 2 eller 3 på en gång.

Med fingrarna nedåt, så kan nu barnen rita ansikten på handavtrycken.

 





Av Maria - 30 oktober 2010 22:15


Av Maria - 30 oktober 2010 16:57


 

Tjena.

 

Önskar er alla en härlig halloween.

 

Här hemma har jag min dotter halloweenparty

för sina kompisar.

 

Så här hemma kommer det att vara häxor, skelett,

Draculas tjänare och gud vet allt.

 

Kommer att sätta in bilder på allt gott vi har gjort senare

och kort på min dotter men inga andra barn.

 

Vi höres nu kommer monstren.

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards