Mariaslekrum

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 30 juni 2009 22:43

Idag har alla som heter Leif namnsadag.

Vår make/pappa har dubbelnamn men hans första namn är Leif.

 Så nu säger vi GRATTIS till alla som heter Leif.

 Och till vår make/pappa så blir det denna lilla blomma.

VI ÄLSKAR DIG.

 




GRATTIS på din namnsdag.

PUSS OCH KRAM FRÅN DINA TJEJER.

Av Maria - 30 juni 2009 18:56

Av Maria - 30 juni 2009 16:43

 


Allt medan vi blir äldre, 

lär vi oss att vissa personer

som vi trodde att aldrig skulle strunta i oss, 

helt säkert gör just det en dag. 

Ditt hjärta kommer att brista, 

troligen mer än en gång

och det blir svårare för varje gång. 

Även du själv kommer att ha sönder hjärtan - kom då ihåg 

hur det kändes när ditt eget gick i bitar.

Du kommer att gräla med din bästa vän.

Du kommer att söka tröst hos en ny älskare, 

på grund av vad den förra låtit dig gå igenom.

Du kommer att gråta över att tiden går för snabbt 

och med tiden kommer du att förlora någon du älskar. 

Så, ta för många foton, skratta för mycket

och älska som om du aldrig blivit sårad, 

för om du så bara grubblar i 60 sekunder, 

är det en minut av för evigt förlorad lycka.

Hitta en pojke som säger att du är vacker

och inte att du är bra, 

som ringer upp dig även om du slängt på luren, 

som stannar uppe bara för att se dig sova. 

Vänta på pojken som kysser dig i pannan, 

som har lust att visa upp dig för hela världen

om du så bara var iklädd en säck 

och som håller din hand inför sina vänner. 

Vänta på honom som regelbundet påminner dig

om hur mycket han älskar dig 

och om vilken tur han har som får vara med dig.

Vänta på honom som säger till alla sina vänner:

' Det är hon... '



Av Maria - 29 juni 2009 23:58

 

Tjena på er!

Hoppas ni har haft det bra därute i sommarvärmen.

Jag njuter för fullt.

Men imorgon ska jag upp tidigt igen,

ska vara hos tandläkaren klockan 07.50

och dra en tand. Så det kommer nog

att kännas. Sist jag drog en tand var för 3 år sen

och då fick de operera ut tand innan det var klart

och jag såg misshandlat ut i ansiktet, var alldeles blå

runt munnen och ena kinden.

Så får väl se hur det går imorgon nu då.

Jag har aldrig haft tandläkarskräck och

kommer nog aldrig att få det heller.

Jag berättar väl imorgon om hur det gick denna gång.

Ha en bra natt nu.


Kram.

//Maria.

 


Av Maria - 29 juni 2009 20:16

 

Tjena på er.

Vi har haft en lika härlig dag idag som vi nu har haft

i snart en vecka.

Superhärligt.

Sen så har jag ju helt glömt bort att

skriva här att jag kommer inte att

lägga ut så mycket med sånger, pyssel

och lekar m.m nu under sommaren.

Det kan hända att det dyker upp något

men det ska nog vara en regnig dag

isf. Annars så kommer jag tillbaks med detta

under andra halvan av augusti.

Tar lite sommarlov nu från dessa grejor.

Kram.

//Maria.


Av Maria - 29 juni 2009 19:00

 


Tiden går fort o vi med den....

Ett barn är ett mirakel

väl värt att vänta på.

Det största och det bästa

en mor och far kan få.

En liten kille kan förtjusa

från början med sin charm.

Och gärna blir han buren

av någon villig arm.

Men snart början han tröttna

på att bara vara rar.

Och livet har så mycket

som lockar och drar.

Den tiden går så fort

från liten kille till stor.

Dock är han alltid älskad

långt mer än vad han tror.


Av: Okänd.

Av Maria - 29 juni 2009 14:47

 



Du är min vän.

Du är min klippa.

Dig kan jag alltid luta mig mot.

Du är min stjärna.

Du leder mig när jag är vilse.

Du är min hjälpande hand. 

Du finns alltid där för mig.

Du är min sol.

Du får mig att le.

Du är min detektiv.

Du ser om nått är fel.

Du är min vakthund. 

Du gör mig trygg.

Du är min andra halva.

Du gör mig hel.

Du är min vän.

Dig kommer jag alltid

att vara rädd om.


Av Maria - 28 juni 2009 23:18

 

Hejsan på er alla som läser denna blogg.

Svårt att veta vilka ni är som läser för måste säga att ni är dåliga på att kommentera.

Men på statisken så växer det iallafall men det skulle vara roligt och veta vilka ni är. Men nog om det nu.

Här i Njurunda så är det så varmt haft 38 grader i skuggan idag och

i solen så var det 64 grader så härligt.

Tilde och jag har badat i poolen och haft det jättekul

och plaskat och framför allt så skvätt vatten på varandra.

Sen så gick vi och la oss i solstolarna och gassade jag

låg nog där i två timmar, och kunde ha legat där längre också

men var tvungen och gå in och duscha för sen var det middag, L-A hade gjort iordning Kassler med annans och så nypäror och det var jättegott och det slank ner en stor stark också.

 Det är ju sommar för tusan.

Sen har vi myst ikväll hela familjen framför tv:en i sovrummet faktiskt.

Imorgon ska jag upp med tuppen, tycker ju jag att det är, nu då när jag är van att sova till 11.00 Men ska vara i stan klockan 9.30 och sen när jag kommer hem så är det solstolen som gäller och då är det inga två timmar utan det blir säkert fem timmar minst,

 gud, vad skönt jag längtar redan till dess.

 Så här tycker jag att det kan få vara hela juli också.

Men nu är det nattinatt.


Kram.

//Maria.

P.s Ta det inte som kritik om det där med kommentarerna,

 jag tycker det är jätteroligt att ni är och läser annars

 så skulle det ju inte vara någon mening med bloggen. Heller hur?

Men det skulle vara roligt att läsa vad ni tycker både ris och ros.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards