Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Fy för dessa kablar.

Av Maria - 17 april 2009 20:35

Tjena på er.

 

Snart är veckan slut och de är Tildes påsklov också.

Men vi har haft det skönt iallafall.

Pappa är hemma, kom hem nu ikväll efter massor med undersökningar,

och de kunde inte hitta något de uteslöt även kärlkramp nu.

Men tror att det kommer från ryggen att kotor ligger i kläm.

Vart det likadant igen eller värre så skulle han komma in omedelbart,

bara hoppas att det inget mer blir.

Sen över till något annat, är på ett jävla humör nu.

I två dagar har vi ingen telefon haft,

och det kan man ju klara sig utan.

Inga problem alls, man har ju mobil,

om man vill nå någon.

 

Jag har ju varit nöjd med att datorn har ju fungerat i allafall,

och tänkt vilken väldans tur att den inte har lagt av också.

Men man skall inte säga för mycket och tydligen inte ens tänka,

för mitt på dagen idag, vad fan tror ni lägger av.

Jo, DATORN.

 

Och hur handikappat har man inte varit då hela eftermiddagen.

L-A ringde in i onsdags och anmälde detta fel,

men de kommer inte ut för´n mitt på dagen i dag

och håller på med dessa jävla kaplar som dessutom skulle kunna

ligga i backen nu.

Nu skall ni få höra i höstas la de ner elledningarna i backen

och televerket fick erbjudande om att även telefonledningarna

kunde grävas ner.

 

Då svarar dumjävlarna: Det kostar får mycket.

Men vad fan betalar vi för då: Vart går samhällets pengar till.

Ska inte folk ha ledningar som funkar

och då menar jag alla ska ha så det funkar.

Efter elledningarna kom i backen så har vi inte haft

ett ända strömavbrott, och

brukar ha under en vinter ca 5 st.

Under denna vinter så är det 5 gånger

vi inte har haft någon telefon.

Och dessutom blir man utslängt från internet, facebook, msn

och allt annat man är ute på.

Pratade med en kompis för ett tag sen på facebook,

och helt plötsligt mitt i en mening

så är jag ute asså, sedan när vi pratade nästa gång

så sa jag att det var ledningarna, men hon trodde

att det även kan ha varit någon uppdatering.

 

Och jag säger: NEVER, NEVER är här det inga uppdateringar som stör

utan telefonledningar som är ett helvete, rent ut sagt.

L-A satt nu en stund före mig och var ute på internet

och vart utkastat tre gånger.

Så man kan ju fråga sig om de har lagat det riktigt eller

bara provisoriskt fram till måndag.

Men jag tänker inte vara utan dator i helgen i allafall,

så om det blir något fel då

blir det synd om några, och insändare i tidningen

också kommer det att bli.

 

Nu tänker säkert alla eller några iallafall vilken jävla BITCH.

Och det kan jag också säga att det är jag ibland,

både häxan och bitchen i mig kan komma fram,

men så är jag bara.

 Och jag har ett hett temperament och det står jag för

och tänker inte ändra på mig när jag vet att jag har rätt.

Men nu så, så är det fredagkväll och det brusar i mitt huvud nu,

för att jag är så irriterad.

Så det är bäst att säga godnatt nu redan

så får jag se om jag lugnar ner mig.

Höres imorgon

och då tänker jag lägga in någon sång.

 

Kram.

//Maria.

P.s OM  jag kommer in vill säga.

 
 
-Nena-

-Nena-

17 april 2009 22:03

Trist när det inte fungerar som det ska :(
Det ska liksom bara fungera.

http://nena.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

17 april 2009 23:30

JAG FÖRSTÅR ATT DU ÄR ARG MARIA OCH JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DET LÖSER SIG FÖR DIG EFTERSOM DETTA INTE KAN VARA ROLIGT,ÖNSKAR DIG EN TREVLIG LÖRDAG. KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards