Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Dagsrapporten.

Av Maria - 18 augusti 2009 21:15

Tjingeling!

Idag har det inte hänt så mycket mer än att jag vakna med huvudvärk

och är alldeles ding tycker jag.

Vet inte vad det är med mitt huvud nu, men en jädrans värk är det.


Har beställt lite ur Ellos idag och ska beställa lite mer

imorgon man måste ju passa på när man har både 30%

och 40% att utnjyttna.Im

orgon hoppas jag att jag vaknar utan värk iallafall.

Men jag måste tala om en sak som min dotter sa igår.

Vi var ju som sagt på sjukhuset på ögon och vi går och anmäler

oss i receptionen och jag lämnar fram patientbrickan på Tilde

och så vill hon ha mitt leg och det får hon ju,

kastar ett öga på det och sen får jag tillbaks det.

Sen vill hon ha mitt telefonnummer

så dom kan nå mig på dagen med så

de får mitt mobilnummer och sen så frågar hon vad

jag heter och jag säger Maria

och sen frågar hon vem jag är.

Mamma säger jag.

Hon i luckan skriver ner det samtidigt som

- Tilde säger: Vem skulle hon annars vara?

Då säger hon i luckan att det behöver inte vara mamma

eller pappa som är med det kan vara mormor eller farmor också.

Tilde säger: Ser hon så gammal ut? Tycker inte jag.

Hon i luckan säger: Nä, men det kan vara så ibland

och ibland kan det vara en syster eller bror som är med.

Och jag höll på och skratta ihjäl mig inombords för hon kunde ju

inte säga något annat så då drog hon till med syster och bror istället.

Jag är så stolt över min dotter, och när de frågar så

dumt så fick de svar på tal där.

Och en sak till, min dotter tycker inte jag är gammal ju,

det är ett plus i kanten kan jag säga.

Barn är helt underbara, vad skulle världen vara utan barn.

Jo, värdelöst, skulle det vara.

Så tack för att det finns barn.

Detta var så roligt så jag bara måste få dela med mig av.

Sov gott.


Kram.

//Maria.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards