Mariaslekrum

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Maria - 26 september 2009 19:46

  

Av Maria - 26 september 2009 19:44

 


Bä bä vita lamm.

 

Bä bä vita lamm

gick på restaurang.

Vet du vad han gjorde?

Kissa under bordet!

Då kom polisen

ridande på grisen.

Av Maria - 26 september 2009 19:38

  

 

Ekorrn satt och bajsa.

 

Ekorr'n satt och bajsa

skulle torka rumpan

fick han höra barnen

kissa han i strumpan

Hoppa han från tallegren

stötte han sitt lilla ben &

fick bajs på lilla svansen.

Av Maria - 26 september 2009 19:07


 

  

Av Maria - 26 september 2009 19:04



    

 

VIMSIGA FRÖKNAR.

Melodi Imse vimse spindel..

 

Tokiga små fröknar vet inte vad dom gör

Lägger sig på bordet

Med huvudet i smör

Vilda små ungar

Springer runt omkring

Alla föräldrar fattar ingenting.

   

    









     

Av Maria - 26 september 2009 18:53


  

 

ELLER


Imse vimse spindel

satt och käka gröt.

Ramla ner i mjölken

där blev han så blöt.

Klättra upp för skeden

var så blöt, så blöt.

Ville inte äta

någon mera gröt.



  

Av Maria - 26 september 2009 16:10

 

TIGGE TAGGE IGELKOTT.


Tigge tagge igelkott äter både stort och smått

för att bliva fet och rund inför vintervilan.

Tigge tagge igelkott rusar runt och har så brått

för att finna sig ett bo nu till vintervilan.

Tigge tagge igelkott sover redan riktigt gott

drömmande om sol och vår under vintervilan.

Av Maria - 26 september 2009 16:02

 

JAG HAR ETT LITET ÄPPLE

Mel: Susanna har en klänning…

 

Jag har ett litet äpple

som jag har fått av mor

I äpplet finns ett kärnhus

där tio fröbarn bor

 

I vart och ett av rummen

Två fröbarn sova får

Där ligger de och drömmer

om sol och ljus och vår.

 

Text: Dockmormor.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards