Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Mamma, min mamma.

Av Maria - 3 januari 2010 00:42

   


Mamma, min mamma

se vad jag kan.

Jag kan gå nu

och jag hoppar lite grann.

För mina vingar de bär mig

Varthän jag än vill.

Flyger dit där du är

och följer ditt liv.

 

Fast du inte ser mig

så är jag alltid där.

Någonstans runt om dig

i universums stora sfär.

För jag färdas över ängar

bärs upp av en vind.

Tittar till dig och flyger ner

och ger en puss på din kind.

 

Jag samlar dina tårar

och fyller på vår brunn.

Vars vatten blir till regn

som landar på din mun,

Och tränger in i din själ

för att läka de sår.

Som gör så ont av saknaden

av att du inte får.

Ha mig intill dig

närhelst du än vill.

 

Ge mig all världens kramar,

vad jag än vill och lite till.

För du vill visa din kärlek

ge mig allt så fint.

Men mamma, din kärlek

känns från jorden och ända hit.

Jag säger stolt till de andra

små änglar som är här.


Titta-det är min mamma!

Och hon håller mig så kär.

Jag lyser utav stolthet

som blir till stjärnans ljus.

Som du ser på natten

när det släcks i varje hus.

 

För jag är den stjärna

som lyser stark och klar.

Jag är ljuset inom dig

som alltid stannar kvar.

 
 
Ingen bild

Mamma

3 januari 2010 13:25

Vilken fin dikt,det kom en liten tår i ögat.
Kram Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards