Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Elefantskoj.

Av Maria - 3 januari 2010 22:57

   


ELEFANTSKOJ

 

Varför skall man hålla sig inomhus mellan kl 12 och 15?
Då övar elefanterna fallskärmshoppning.

 

Varför är krokodilerna platta?
Dom var ute mellan kl 12 och 15.

 

Hur får man upp en elefant ur vattnet?
"Blöt"

 

Hur får man upp två elefanter ur vattnet?
En i taget.

 

Hur smugglar man en elefant över gränsen?
Lägg den mellan två brödskivor och kalla den lunch.

 

 

Vad sa Tarzan när han såg elefanterna komma övar kullarna?
Titta där kommer elefanterna.

 

Vad sa Tarzan när elefanterna som kom över kullarna hade solglasögon?
Inget, han kände inte igen dom.

 

Hur kan du se att det har varit en elefant i kylen?
Det är fotspår i smöret.

 

Vad har två gråa ben och två bruna?
En elefant med diarré.

 

Varför är elefanten stor, grå och rynkig?
För om den var liten, vit och slät skulle den vara en Treo.

 

Vad kallar man två elefanter på en cykel?
Optimister.

 

Vad gjorde elefanten på motorvägen?
Ungefär 8 Km/h.

 

Vad ger man en elefant med diarré?
Mycket plats.

 

Hur får du in en elefant i kylen?
1. Öppna dörren.
2. Sätt in elefanten.
3. Stäng dörren.

 

Hur vet du att det är två elefanter i kylen?
Dörren går inte att stänga.

 

Vad sa jordnöten till elefanten?
Inget. Jordnötter kan inte prata.

 

- Vet du varför elefanterna målar naglarna röda?
- Nej.
- För att inte synas i körsbärsträdet!
- Men jag har aldrig sett någon elefant i körsbärsträdet.
- Har du inte? Då ser du va smarta dom är.

 

En elefant och en myra hade bestämt att träffas på badstranden.

 När de kom dit kom myran på att han glömt sina badbyxor.
- Det gör inget, sa elefanten, du kan få låna mina...

 

Två myror hade fångat en elefant och bundit honom med några

 vasstrån runt ena foten.

 De vaktade sitt byte i flera dagar tills hungern satte in.

 De bestämde sig för att dra lott om vem som skulle gå efter mat.

 Efter två dagar kom den förlorande myran tillbaks och

 finner sin kompis vid en tom vassnara.
- Var har Du gjort av elefanten?
- Hmhann mhaur hruymt!
- Ah, försök inte! Du tuggar än!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards