Mariaslekrum

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Maria - 26 januari 2010 23:47

  


Minns du ängeln vit och god
som fordom vid din vagga stod?
Han följer än idag din stig,
han varnar och beskyddar dig.

Av Maria - 26 januari 2010 23:21

 

 

"BANAN-TÅRTA".

 

INGREDIENSER:

2 skrattande ögon

2 mjuka armar

2 välformade ben

2 fasta mjölkbehållare

1 beredningsform som fodrats med päls

 

BLANDNINGSFÖRESKRIFTER:

1. Betrakta de skrattande ögonen

2. Bred ut de välformade benen

3. Krama försiktigt mjölkbehållarna och massera varsamt tills beredningsformen är väl insmord.

4. Tillsätt bananen.Se till att även den blir insmord.

5. Dekorera med äggvita

6. Kakan är färdig när bananen mjuknar.Kom ihåg att rengöra tillredningsredskapen väl.

7. Om kakan börjar jäsa - försvinn från orten !!!

Av Maria - 26 januari 2010 23:15

 

"Roliga gåtor"...

 

1.Vem bär hatt på foten? ( svampen)


2.Vad är det för likhet på en bil och en sjöman? (båda går på däck)


3.Vad är det för likhet på en baby & en fiskare? (båda vill ha napp)


4.Vad är värre än en väckarklocka som ringer 3 på natten? ( en sköldpadda m. cell-skräck)


5.Varför ska man inte vara ute 12.00 på dagen? (då har elefanterna fallskärms-hoppning)


6.Varför är krokodilerna platta? (dom har varit ute 12.00 på dagen)


7.vad är höjden av lathet? (att sitta på sängen & önska att man låg)


8.Vad är höjden av snabbhet? (att låsa en låda och hinna kasta in nyckeln inann den går i lås)


9.Vad är det som har öga men ändå inte kan se? (synålen)


10.Jag är som en liten skål,skyddar fingret mot en nål,vem är jag? (fingerborgen)


11.När sover man bäst? (när man är trött)


12.Hur länge sover åsnan på natten? (tills den vaknar)


13.Hur många stegar behöver man till månen? (en...om den är lååååång)


14.Varför står storken på ett ben? (om den skulle lyfta båda benen skulle den ju ramla)


15.Vad sa den ena bananen till den andra när dom tog en promenad i öknen?

(det är varmt,jag tror jag tar av mig skalet)


16.Vem kan tala alla språk? (ekot)


17.Vad sa den ena tomaten till den andra när dom skulle gå över en bilväg

och den ena tomaten blev överkörd? (kom nu ketchup så går vi)


18.Om en kartong ägg går på 15 kr,vad går då en kyckling på? (två ben)


19.vad är det för skillnad på en smutsig gris och en ren? (renen har horn)


20.Vilken fågel skrattar mest? (smil-finken)


21.Hur säger man korridor på kinesiska? (long trong gong)


Av Maria - 26 januari 2010 23:12

  


1.Vilken råtta gillar inte ost? (dammråttan)


2.vilken stol kan man inte sitta på? (Takstolen)


3.Vad finns i Helsingfors och Göteborg men inte i Finland och Sverige?(bokstaven O )


4.Vem tar alla i hand? (handtaget)


5.Men vilken hand äter man soppa? (ingen...det går bättre med sked)


6.Vad är det för skillnad på smör och mör? (bokstaven S )


7.Ur vilken skål kan man inte äta? (knäskålen)


8.Vilket djur behöver aldrig tvätta sig för att vara ren? (renen)


9.Vad är höjden av skrammel? (benrangel faller ner från plåttak)


10.Vilket är det första djuret man träffar på i bibeln? ( Bi )


11.Vad är höjden av fetma? (när man behöver skohorn för att komma ner i badkaret)


12.Vad är höjden av korthet? (att sitta på mattkanten och dingla med benen utan att nudda golvet)


13.Hur räknar man till en miljard på 2 sekunder? (blommor,blad en miljard)


14.Om man föddes i Sverige, växte upp i Norge,emigrerade till Usa. Vad händer sen? (man dör)


15.Vad är det för stad som inte har något hus? (eldstad)


Av Maria - 26 januari 2010 22:52

  


Vi kan inte utföra storverk här på jorden.

Vi kan bara göra små saker med stor kärlek.

 

Moder Teresa

Av Maria - 26 januari 2010 22:48

 

 

Allt som är av kärlek fyllt skall bestå.

Att älska är livets mening
att bortom oss själva se
att taga emot och lära
att taga emot och ge
att öppna hjärta och sinne
för allt som är skönt och gott
och låta det lysa och värma
varhelst vi vår uppgift fått.
 
 Må aldrig vi mista förmågan
att bortom oss själva se
att kunna motta och växa
att kunna älska och ge.

Av Maria - 26 januari 2010 21:50

 

Gör en hand med en kärleksdikt.


Vad du behöver:
Dator, skrivmaskin (frivilligt)
Pensel, penna, kritor, eller markör
Construction papper eller affisch kartong
Godishjärtan hjärtan eller rita och måla hjärtan

Lim


Hur man gör det:
Skriv på dator eller skriv på papper.

 Är det små barn så behöver de hjälp.


Skriv så här:


Detta är inte bara något prägel, som du kan tydligt se.

 För det är en speciell prägel, som med kärlek av mig.

 Tillsammans med handtryck jag skickar kramar och kysser din väg,

 och önskar er en mycket "Glad Alla hjärtans dag!"

 

Rita handen på färgat papper eller måla handflatan

 och gör ett handavtryck på tjockt papper.

 Skriv ditt barns namn och datum bredvid dennes prägel.
Nu inbjuder ditt barn att limma på godishjärtan som fingernaglar.

(Eller målande hjärtan).
Och limma fast den fina dikten på handen när den har torkat.

Av Maria - 26 januari 2010 21:40

 

Ett valentinehjärta eller julhjärta...

 

En pepparkakeman och hjärta kan kombineras

 att bli en bedårande pyssel för barnens till jul eller Alla hjärtans dag.

 

Vad du behöver:
Pepparkakeform
Hjärta form
Permanent tunn penna  som du målar runt formerna, i önskad färg
2 Wiggle ögon
Rosa färg
Ljusbrun eller brun måla eller brun papper och rita av och klippa ut
Pensel
Klister

 

Hur man gör det:
Måla formen pepparkakan i ljusbrun eller brunt. Låt torka.
Måla hjärtat i rosa eller rött. Låt torka.
Skriv ett talesätt på hjärtat om så önskas.
Limma hjärtat på pepparkakan
Limma vicka ögonen på pepparkakan
Limma en nål tillbaka till baksidan av pepparkakor person. Låt torka.

 

Tips:
Ge till någon som du tycker om.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards