Mariaslekrum

Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 14 juli 2009 23:11


Det här är väl något för sjukhusen att börja med, eller?

Av Maria - 14 juli 2009 22:44

 


ORD.


Det finns ord 

som aldrig blir sagda 

och känslor som aldrig släpps ut. 


Det finns barn 

som aldrig får kärlek 

och sagor utan ett slut. 


Det finns sånger 

som ingen vill sjunga 

och ansikten med lånad fasad. 


Det finns hjärtan 

som ingen saknar 

och tusentals oskrivna blad.




- MARIANNE WIKBLAD -

Av Maria - 14 juli 2009 00:36

Dagen idag har varit skön varit ute och spelat plocke pinn med Tilde

medans L-A klippte gräsmattan.

Kaninerna har L-A gjort en liten hage till som de kan springa fritt i

så det har det så skönt, de blir besviken när de måste gå in i buren igen.


Efter några timmar stog jag inte ut längre ute för jag tål ju ej gräs

och det började svulla i halsen och ögonen klia.

Men det gick över efter en stund när jag hade varit inne.


Idag har jag börjat med en ny kategori här som heter hjärngympa som ni ska gissa tankenöten och svaret kommer på eftermiddagen dagen efter.

Men jag vill ha många gissningar på min kommentarer nu så låt hjärnorna jobba.


Imorgon ska vi till Drakborgen Tilde vann ju biljetter i tidningen när hon fyllde år, hon blev veckans drakunge så imorgon drar vi dit

med en kompis till Tilde också.

Det blir kul för Tilde även för kompisen.


Sen på hemvägen så käkar vi på macdonalds och får några flera glas

i samlingen.


Sen på kvällen så är det allsång och sedan morden i midsomer men kom ju ihåg nu att det är ju inget morden i misomer imorgon vi skulle ju få vänta två veckor sa de förra veckan för nu i morgon så skulle det visst vara något med sport. Som vanligt. Hoppas att det är så nu då. För jag brukar alltid gnälla att det ställs in program för sporten.


Sov nu gott så höres vi.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 14 juli 2009 00:35

Av Maria - 14 juli 2009 00:18

Lilla Max lekte på skolgården när han fick se sin pappas bil

åka in på en skogsväg intill.

Nyfiken sprang han efter och fram till den

parkerade bilen där han såg pappan kyssa

moster Maria och hur de klädde av varandra.

Han stannade kvar och tittade nyfiket på vad som hände.



Efter skolan rusade Max hem och sa till mamma: 

- Mamma, mamma! Idag såg jag pappas bil åka

in en skogsväg vid skolan.

Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria!

Dom kramades och pussades och sen tog pappa

av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och....

Mamman avbröt Max, log stort och sa: 

-Vet du, den här historien är så intressant så jag tycker

att du ska vänta tills middagen med att berätta

den så att pappa också får höra alltihop! 


Vid middagen berättade så Max:

- Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.

Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria!

Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus

och hon tog av honom hans byxor och,

Max gjorde en paus där mamman tidigare

hade avbrutit honom och tittade på sin mamma...

Hon log, nickade och bad honom fortsätta.

Max fortsatte:

-Sen gjorde de samma sak som mamma brukade göra

med farbror Peter när pappa jobbade i Tyskland! 


Sensmoral: Ibland ska man lyssna klart på vad som sägs, utan att avbryta...

Av Maria - 13 juli 2009 23:54

Du vet att du är en äkta norrlänning när...


- Du tycker det är trafikstockning för att 10 bilar väntar på att få köra om

 en traktor på E10:an.


- "semester" innebär att fara till Pite Havsbad på sommaren.


- Du mäter avstånd i timmar.


- Du känner flera stycken som har kört på en ren.5



- Du kan som naken växla mellan ett hett rum

och isande kyla utan att blinka. 


- Du ser folk ha på sig jaktkläder vid social evenemang.


- Du installerar säkerhetslarm i ditt hus och tar det som extra tillval

till bilen men lämnar båda olåsta. 


- Du kör 100 km/t i en halvmeter djup snö och snöstorm

utan att så ens som blinka.


- Minst en av dina grannar bränner sprit hemma

och alla vet om det, t o m polisen... för det är hans bror.


- Du har startkablar i bilen och din fru vet hur hon ska använda dem.


- Din idé om en stor fest är en med massor av billigt öl,

hembränd sprit om smakar kol och några kompisar

som du gått i högstadiet med.


- Du tycker sexy lingerie är en silkespyjamas från Coop Forum.


- Renar är bara en del av sceneriet.


- Du eller någon du känner har en 4WD pick up.


- Du tycker en EPA-traktor är ett suveränt färdmedel

för din son/dotter, mellan moppe- och körkortsåldern.


- Du vet vad en person menar när de formar läpparna till

ett O och suger in luft. 


- Du ska "klä upp dig" innebär att stoppa in fleeceskjortan i dina jeans

och sätta på sig ett par rena skoterkängor.


- Du uppskattar kulinarisk mat såsom märg eller köttsoppa kokad på ren.


- Du träffar en ny person är din första fråga vem

som är dennes föräldrar/syskon.


- Du är stolt över ditt urspung. 


- Du kan namnge alla som du tog examen med. 


- Du vet vad 4H är.


- Du faktiskt har åkt 20 mil t/r för en fest. 


- Du i din ungdom "brände däck".


- Du sa "K"-ordet och dina föräldrar hade fått kännedom

om det inom en timme.


- Du har varit på renmärkning.


- Skolorna inte stänger för att det snöar.


- Du i dina yngre dagar inte kunde köpa cigaretter i affären för expediterna visste exakt vem du var och din riktiga ålder.


- Det är status att vara tillsammans med någon från en annan kommun.


- Du i princip inte har något val än att vara "buksvåger/svägerska"

med någon du mer eller mindre känner.


- Du tycker att män som har rosa tröjor är gay.


- Du tycker att folk i storstan klär sig lustigt för att två år senare

"trendigt" ha liknande kläder.


- Du skryter för dina vänner om dina nya däck.


- Du, i din ungdom, visste exakt till vilket uteställe dina vänner

skulle en lördagskväll...det fanns bara ett.


- Till och med fula tjejer är med i skönhetstävlingar.


- Du tar en promenad för att motionera och 5 personer stannar

för att fråga om du ska ha skjuts.


- Helgspänning innebär att åka till IKEA.


- Din lärare förväxlade dig med ditt syskon...eller din moder/fader.


- "gula sidorna" består av 4 sidor.


- Du inte blinkar för att svänga eftersom alla vet vart du ska i alla fall.


- Du ringer till fel person men blir hänvisad till rätt nummer.


- Halva kommunen håller andan när ett företag hotar lämna orten.


- Du skrattar för fullt när du läser detta för du vet att det är sant

och sen vidarebefordrar du texten till alla i din adressbok...

vilket faktiskt är halva stan!

Av Maria - 13 juli 2009 19:22


 MIN STARKA MAMMA.


Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla

Men när alla andra sover om natten,

har jag sett hennes tårar falla.


Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå

Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne att förstå.


Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta,

Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig i sitt hjärta.


Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.

Men genom himlens dörr ser jag tårarna som följer


Min mamma försöker att hantera döden för att hålla mig kvar.

Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har.


När jag vakar över min starka mamma genom himlens öppna dörr,

försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu så som hon gjorde förr.


Men jag vet att det inte hjälper, eller lättar bördorna hon bär

Vad hon än säger, hur hon än mår.

Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.


Av: Kay Des'Ormeaux.

Av Maria - 13 juli 2009 19:17

Detta är utarbetat av en psykolog.

Väldigt få kommer på det rätta svaret.


En kvinna var på sin mors begravning.

Där mötte hon en man hon inte kände igen.

Hon tyckte att mannen var fantastisk - rena drömmannen

och hon blev förälskad ögonblickligen!

Då begravningen var över, försvann han utan

att hon fått hans telefonnummer.

Ingen visste vem han var så hon kunde

inte kontakta honom.

Några dagar senare mördar hon sin syster...


Fråga: Vad var motivet till mordet på hennes syster?


Svaret kommer under morgondagen.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards