Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

När Gud skapade mamman.

Av Maria - 29 april 2010 14:41

 

Vid den tidpunkten när Gud gjorde mammorna, 
han var inne på den sjätte dagens övertid.

 

En ängel uppenbarade sig och sa 
"Varför lägger du ner så mycket tid på den här?"
Och Gud svarade

 "Har du läst det speciella kravet på henne?
 Hon måste vara fullständigt tvättbar,

 men inte i plast; hon måste ha 200 rörliga delar,

 alla utbytbara; "gå på" kaffe och rester;

 ha ett knä som rymmer tre barn på en gång

 men som försvinner när hon ställer sig upp;

 ha en puss som kan bota allt från ett skrapat knä

 till ett brustet hjärta och ha sex par händer."

 

Ängeln var förstummad av kraven på den här.
"Sex par händer!

 Inte en chans!" sa Ängeln.

 

Men Gud svarade,

 "Det är inte händerna som är problemet. 
Det är de tre paren av ögon

 som mammor måste ha!"

 

"Och det är på standard modellen?" frågade ängeln.

 Gud nickade och sa,

 "Ja, ett par av ögon som ser genom stängda dörrar

 när hon frågar sina barn

 vad de är även när hon redan vet det.

 
Ett annat par bak i huvudet, 
för att kunna se även när ingen tror att hon kan det.

 
Och det tredje paret här i ansiktet.

 De är till för att med en enda blick kunna säga

 att hon förstår och älskar barnet
utan att behöva säga ett enda ord."

 

Ängeln försökte att stoppa Gud 
"Det är för mycket jobb för en dag. 
Vänta till imorgon med att göra klart."

 

"Men jag kan inte!" protesterade Gud"

 Jag är så nära att färdigställa den här modellen

 som är så nära mitt eget hjärta.

 Hon kan redan göra sig själv frisk

när hon är sjuk

 OCH kan mata en familj på sex med 1/2 kg köttfärs

 och kan få en nioåring att stå i duschen."

 

Ängeln flyttade sig närmare och rörde vid kvinnan,
 "Men du har gjort henne så mjuk, Gud." 
"Hon är mjuk," höll Gud med om,

 "men jag har även gjort henne tuff.
 Du har ingen aning om vad hon kan göra."

 

"Kommer hon att kunna tänka?" frågade Ängeln. Gud svarade, 
"Hon kommer inte bara att kunna tänka utan hon kommer

 att kunna resonera och att förhandla."

 

Ängeln la märke till något och sträckte ut handen

 och rörde vid kvinnans kind.

 "Oj, det ser ut som om du har en läcka

 på den här modellen. 
Jag sa ju att du försökte lägga in för

 mycket i den här."

 

"Det är ingen läcka," svarade Gud.

 "Det är en tår!"

"Vad är en tår för något?" frågade Ängeln.

 

Och Gud svarade,

 " Tåren är hennes sätt att utrycka hennes glädje, hennes sorg,

 hennes förtvivlan, hennes smärta, hennes ensamhet,

 hennes ledsamhet och hennes stolthet."

 

Ängeln var mycket imponerad.

 "Du är ju ett geni, Gud. 
Du har tänkt på allting för den här modellen.

 Du har tom skapat tårarna!"

 

Gud tittade på Ängeln och log när han sa,

 "Jag är rädd för att du har fel igen, min vän. 
Jag skapade kvinnan, men hon skapade själv tåren!"

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards