Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Tomten är en kvinna.

Av Maria - 18 november 2009 18:41

 

Tomten är en kvinna.

 

Jag tror att Tomten är en KVINNA!

Jag vill inte omkullkasta

en urgammal myt,

men jag tror att HAN är en HON!

 

Tänk efter lite själva!

Julen är en varm, mysig, omfattande,

välorganiserd och närande social

händelse och jag har svårt att tro att

en MAN skulle kunna ro iland en sådan tillställning.

 

Till exempel - den stora majoriten av alla män börjar inte

ens fundera på vad de skall köpa i julklapp förrän tidigast på julafton.

Det är precis som om de vore fastfrusna i någon tidszon tills klockan slår tre

på julafton, när de helt plötsligt, men ändå med bibehållet lugn,

ringer sina likaledes felande manliga kompisar och planerar lite sista-

minuten-shopping.

 

Väl framme vid köpcentrumet, blir de alltid lika förvånad när de enda

artiklar som affärerna har kvar är apparater med märkning Black & Decker,

skiftnycklar och hantlar. (Man skulle kunna tro att detta skulle

bringa panikkänslor till våra män. Tvärtom,

 de tycker att det gör beslutprocessen så mycket enklare).

 

Endast med detta argument att stödja mig mot, påstår jag att Tomten

är en kvinna. Säkert är, att om han vore man, skulle varje

människa på vår runda jord på julafton öppna sina julklappar och

finna slipapparater, limpistoler, brödrostar och presentkort på Järnia.

 

Ett annat problem för en manlig Tomte vore att komma fram.

För det första, det skulle inte finnas några renar, de vore alla döda,

 flådda och urtagna, fastsurrade bak på släden, Tomten gapandes

att jaktsäsongen på ren blivit förlängd. Rudolfs huvud redan på väg

för uppstoppning och montering på väggplakett.

 

Även om HAN-tomten hade renar, skulle han ändå stöta

på transportproblem, han skulle åka vilse bland snö och moln,

och sen vägra att stanna och fråga efter vägen.

Lägg därtill den oundvikliga försening han råkar ut för i skorstenen,

 där han som Martin Timell skulle stanna och undersöka varenda

tegelsten och cementfärg.

Att dessutom kontrollera 90-graders-vinkeln på samtliga granar tar

ännu mer tid i anspråk. Han hinner helt enkelt inte fram i tid.

 

Andra skäl till varför Tomten omöjligt kan vara en man, eftersom:

 

* Män kan inte packa en väska.

* Män skulle aldrig sätta på sig kläder i röd sammet.

* Mannens manlighet skulle vara hotad om han sågs umgås med alla

dessa smånissar.

* Män svarar inte på brev.

* Män är inte intresserade av strumpor, om de inte sitter på någon vacker kvinnas ben.

* Att behöva säga "Ho, Ho, Ho, finns här några snälla barn"

hela tiden innebär svårigheter att ragga tjejer.

* Till sist, att vara ansvarig för julens alla arrangemang.

 

Jag "köper" det faktum att andra mystiska figurer är män, eftersom:

 

* Amor flyger omkring bärandes på vapen.

* Uncle Sam är en politiker som gillar att peka finger.

* Näcken hänger vid badställen och blottar sig gärna och ofta.

* Liemannen smyger i gamla trasor till kläder, och gillar

trädgårdsredskap.

 

Jag önskar bara att HON skulle sluta klä sig som en man!

 
 
Tomten

Tomten

18 november 2009 22:39

"den stora majoriten av alla män börjar inte ens fundera på vad de skall köpa i julklapp förrän tidigast på julafton."
= Vi är så less på julklappar efter ett helt år av packande
"Väl framme vid köpcentrumet, blir de alltid lika förvånad.."
= Där tänker vi på vad vi själv vill få men aldrig får. GRÖT BARA
"Problem med få renar" = Vi skjuter bara älgar och dom annvänd inte till REN SLÄDEN
"transportproblem"= GPS
"försening i skorstenen"= Ser dåligt i tomte masken
"Män kan inte packa en väska."= det gör tomte mor. Något ska hon också göra
"Män skulle aldrig sätta på sig kläder i röd sammet" = Medhåller men vad gör man inte för tradition
"Mannens manlighet skulle vara hotad om han sågs umgås med alla dessa smånissar." = Detta är hemligt men dom är egentligen utklädda playboy brudar ( Säg inget till tomtemor)
" Män svarar inte på brev." = Det gör inte tomten heller. han levererar julklappar
"Män är inte intresserade av strumpor, om de inte sitter på någon vacker kvinnas ben." = Vem vet om inte strumpan är använd av det nämnda (Vissa luktar)
" Att behöva säga "Ho, Ho, Ho, finns här några snälla barn"
hela tiden innebär svårigheter att ragga tjejer." = Om ni bara viste. Unga tjejer ÄLSKAR känsliga män

http://WWW.Tomteboda.Tomte

 
maria

maria

19 november 2009 20:52

Ja, du kära tomten, det där var svar på tal det.
Och inte var det så tokigt formulerat heller.
Men jag skulle väldigt gärna veta vem tomten här,
som nu har skrivit detta. Du kan väl ge dig till känna
och inte vara så blyg av dig.
En stor kram från mig till dig.
//Maria.

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards