Mariaslekrum

Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 24 september 2010 22:07

 

 

På denna tråd du räknar rätt.

En fågelunge blir... Ett.

 

Nu kommer en till. Vad blir det då?

En unge och hans bror är.. Två.

 

Sitt still på tråden, får jag be

hörs liten röst till fåglar... Tre.

 

Det är en vilsenkommen myra

som väldigt gärna vill bli... Fyra.

 

Nu kommer mamman, det blir... Fem

 

En duva bjuder sen på kex

det räcker bra till alla... Sex.

 

Som tvätt på tork, här hänger nu

en fladdermus som nummer... Sju.

 

En märarlarv syns tråden måtta

hon åmar fram till platsen... Åtta.

 

Sen dyker pappan upp från bio

och när han landar blir dom... Nio.

 

 

Nu är det mörkt, som natt i Rio

med månen räknar vi till... Tio.

Av Maria - 24 september 2010 21:58

 


Vi ska meta.

(mel: Gubben Noa).

 

Vi ska meta, vi ska fiska

vi ska ut på sjön.

Flytvästarna är på

vi i båten skall gå.

Vi kan simma, vi kan simma

det är bra ändå.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 23 september 2010 21:44


Gud vad härligt!

Med helg.

Imorgon så ska jag på kurs på fm

hjärt och lungräddning,

sen till jobbet vid ca 12.30 och jobbar till 16.30

sen så ska jag ladda upp mig med femiljen i helgen.

Sen på måndageftermiddag så far vi till Söråkers herrgård

och har trevligt på eftermiddagen och kvällen.

Vi är fem förskolor som ska fara.

Men på tisdagen börjar allvaret  då är det

planeringsdag och mycket jobb som ska göras.


Det jag gruvar mig för är att sova borta på natten

utan Tilde. Både hon jag tycker inte om detta,

men som tur är så blir det inte ofta vi sover ifrån varandra.

På tisdagkväll kommer det att bli mycket gos det kan jag tala om i allafall.


Ha en härlig helg nu.


Kram.

//Maria.

 

 

Av Maria - 23 september 2010 21:30


 

Den första lilla grisen

fick lov att gå på isen.

Den andra lilla grisen

fick steka ägg på spisen.

Den tredje lilla grisen

gick till brunn och trilla i sen.

Den fjärde lilla grisen

fick springa till polisen.

Den femte lilla grisen

fick ta upp den tredje grisen.

Så alla kom ihop igen

här slutar sagan nu min vän.

Av Maria - 23 september 2010 21:25


Snigeln Snippe satt på stenen

solade sitt snäckhus.

Spindeln snubblar snabbt på benen

i den stora skogens sus.

Av Maria - 22 september 2010 20:31

 

Mamma, min mamma
se vad jag kan
jag kan nu gå
och jag hoppar lite grand.

 

För mina vingar de bär mig
varthän jag än vill
Flyger dit där du är
och följer ditt liv.


Fast du inte ser mig
så är jag alltid där
någonstans runt om dig
i universums stora sfär.


För jag färdas över ängar
bärs upp av en vind
tittar till dig och flyger ner
och ger en puss på din kind.


Jag samlar dina tårar
och fyller på vår brunn
vars vatten blir till regn
som landar på din mun.


Och tränger in i din själ
för att läka de sår
som gör så ont av saknaden
av att du inte får.


Ha mig intill dig
närhelst du än vill
ge mig all världens kramar,
vad jag än vill och lite till.


För du vill visa din kärlek
ge mig allt så fint
men mamma, din kärlek
känns från jorden o ända hit.


Jag säger stolt till de andra
små änglar som är här
Titta - det är min mamma!
och hon håller mig så kär.


Jag lyser utav stolhet
som blir till stjärnans ljus
som du ser om natten
när det släckts i varje hus.


För jag är den stjärna
som lyser stark och klar
Jag är ljuset inom dig
som alltid stannar kvar.


Av: Okänd.


Av Maria - 22 september 2010 19:59


 

Som jag.

 

Ni måste förstå.

 Jag växer upp och förändras mycket snabbt.
Det måste vara svårt att hålla jämna steg med mig, men försök.
Vänligen belöna mig för att berätta sanningen.
Då jag inte skrämmas till att ljuga.
Tala om för mig när du gör misstag och vad du lärt dem.
Då kan jag acceptera att jag är okej, även när jag blundar.
Var uppmärksam på mig och umgås med mig.
Då kan jag tro att jag är viktig och värdefull.
Snälla hjälp mig utforska mina unika intressen,

talanger och potential.
För att jag är lycklig, jag måste vara jag.
Gör saker du vill att jag ska göra.
Sen har jag en bra, positiv bild.
Tala om för mig genom dina ord

och handlingar att du älskar mig.
Då jag kommer att känna älskvärdhet

 och kommer att kunna älska mig själv och andra.

 

Av Maria - 22 september 2010 19:48

  

Källa: Räddningstjänsten i Karlstadsreligonen.

 

Kanonbra och lärorik sida med bra pyssel för barn vid brand.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards