Mariaslekrum

Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 15 maj 2009 19:19

Halloj!

Äntligen helg, säger jag bara.

Var helt slut idag efter denna vecka,

så när jag kom hem så sov jag i två timmar faktiskt

och det var välbehövligt.

Nu ikväll så är det bara att ta det lugnt

och imorgonkväll ska vi ut och äta med Mia och Samuel.

Ska äta på restaurang Viktoria och sen gå

någonstans och ta några drinkar.

Söndag så är det sista gången för Tilde i kören,

jag skrev nog i onsdags att det var sista gången.

Men det är nu på söndag.

Sen så blir det en tredagarsvecka som

man jobbar bara. Så skönt.

Ha nu en trevlig fredagkväll allihopa.

 

Kram.

//Maria. 

Av Maria - 15 maj 2009 18:35

Livets stora gåta

är älska och förlåta.


Av Maria - 15 maj 2009 18:29


Livet är skönhet, uppskatta det.

Livet är en dröm, inse det.

Livet är en utmaning, möt den.

Livet är en plikt, fullfölj den.

Livet är en lek, lek det.

Livet är en sorg, känn det.

Livet är en sång, sjung den.

Livet är en kamp, acceptera det.

Livet är ett äventyr, riskera det.

Livet är lycka, gör det till det.

Livet är ett pussel, lägg det.

Livet är möjligheter, anta det.

Livet är en mission, fullfölj den.

Livet är livet, lev det fullt ut.


-OKÄND FÖRFATTARE-

Av Maria - 14 maj 2009 17:31

Dagen ger dig en gåva.

Den ger dig tjugofyra timmar,

 att använda så meningsfullt som möjligt.

Låt denna dag ge dig insikt,

 om den fantastiska styrka du har inom dig.

Låt lugn och ro infinna sig

 när dagen är slut.


- Okänd Författare-

Av Maria - 14 maj 2009 17:25

Rosor äro röda

Violer äro blå

smultron äro söta

lilla Tilde likaså.



Av Maria - 14 maj 2009 17:07

Jag är hemma, mötet blev inställt.

Vi ska ta det på vår utvärderingsdag istället.

 Klockan 16.00 var jag ute i bilen, sprang ut

så idag gick det undan.

Ja, vad skall man säga om dagen då

bara haft sex barn på min avdelning idag,

och efter lunch tre stycken.

Och jag måste säga att jag har nog mer barn än

så lite, för dagen går så långsamt med lite barn.

Nu tänkte jag kika in lite på olika bloggar

och lägga in lite inlägg här.

 

Kram.

//Maria.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards