Mariaslekrum

Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 18 maj 2009 19:13

Sommarn, hösten, vintern, våren

följa alltid genom åren.

Glöm ej att var årstid har

vackra minnen åt dig kvar.







Av Maria - 18 maj 2009 18:53


Om det någon gång är möjligt att våga,

att göra skillnad,

att ge sig på något som är värt att göras


Så är det NU.

Inte nödvändigtvis med något speciellt syfte

utan för att det får ditt hjärta att bulta litet hårdare,

någonting som ger dig inspiration,

någonting som är din dröm.

Du är skyldig dig själv

att få dina dagar här på jorden att bli betydelsefulla.


HA ROLIGT.

GRÄV DJUPT.

STRRRRRRÄCK UT.

DRÖM STORT.


Du vet säkert att saker som är värda att göras

sällan kommer lätt.

Det kommer att bli bra dagar.

Det kommer att bli sämre dagar.

Det kommer att bli tillfällen då du bara vill vända dig bort,

 packa ihop och sticka iväg.

Men sådana här tillfällen visar att du verkligen försöker

och att du inte är rädd för att lära nytt.


UTHÄRDA.

Därför att med en idé,

 beslutsamhet

och de rätta verktygen,

kan du uträtta underverk.

Låt dina instinkter,

ditt intellekt

och ditt hjärta

vägleda dig.



HA TILLIT.

Tro på den mänskliga hjärnans ofattbara kraft.

Att göra någonting som gör skillnad.

Att arbeta hårt.

Att skratta och hoppas.

Lata kvällar.

Trogna vänner.

Tänk på alla saker som kommer att korsa din stig

 under det här året.

Att börja med någonting nytt ger hopp om någonting stort,


ALLT ÄR MÖJLIGT.


 

- OKÄND FÖRFATTARE -

Av Maria - 17 maj 2009 19:17

Tjolahopp på er allihopa därute.

Jag har haft en jättehärlig helg och ledighet just½denna helg.

Fredag myste med familjen.

Lördagkväll ut och åt och drack gott med Mia och Samuel.

Vi hade jättetrevligt, efter restaurang besöket for vi hem

till Mia och Samuel tog några drinkar där och såg på melodifestivalen.

Vi var hemma inatt ca 01.00

Då var det bara att hoppa i säng för idag

skulle vi upp tidigt för Tilde skulle sjunga i kören

sista gången för den här säsongen. Så då skulle vi till kyrkan,

börjar nästa tro själv att jag börjar bli kyrklig är snart där varje helg.

Hahaha.

Närå, men när Tilde sjunger i kören så blir det ca 7 gånger per år

man går dit till kyrkan för man vill ju se på henne.

Och de sjöng så vackert så tårarna kom och sista låten

sjöng dom i kanon, och när de var klar så frågade jag de som satt på samma bänkrad, visst får man klappa händerna och de tyckte nog alla

för när jag började så klappade alla till slut.

Idag har vi haft det jätteskönt och varmt väder här i Njurunda,

så härligt.

Sätter här in två kort på mig, som jag var klädd igårkväll.

Är ju inte nöjd med mitt utseende direkt.

Man skulle ju behöva gå ner i vikt runt magen och det är jag fullt medveten om, men har inte det där jävla anamma i mig riktigt än.

Men så här ser jag ut iallafall, finns inget att göra åt.

Är väldigt avundsjuka på de som är så smal runt midjan och

det var jag också när jag var yngre (smal asså),

men de senaste 20 åren så har man sett ut så här.

Egentligen så är det ju insidan som räknas och gäller det andra

så är det också så jag tänker men inte med mig själv.

Förstör jag bloggen med dessa bilder så får ni väl säga till

så tar jag bort dom.

Hare bra.

 

Kram.

//Maria.

Av Maria - 17 maj 2009 19:02

Jag skulle plocka blommer

och binda Dig en krans

men marken den var frusen

och inga blommor fanns.

 


Av Maria - 17 maj 2009 18:47

  

Det var en gång två bröder som hade sina gårdar bredvid varandra.

Under 40 års lantbruk sida vid sida hade dom delat på allt,

 maskiner, arbetskraft och varor utan den minsta konflikt dem emellan.

Men sedan hände något.

De båda bröderna blev osams.

Det började som ett vanligt missförstånd,

men växte sedan undan för undan till ett läge

då man började beskylla varandra med hårda ord,

följt av veckors tystnad.

En morgon knackade det på den äldre broderns dörr.

Han gick och öppnade för att finna en snickare med verktygslåda

 som frågade om det fanns några dagars jobb här.

Det kanske finns litet småjobb här och var.

Behöver du någon hjälp?

Ja, sa den äldre brodern. 

Jag har ett jobb åt dig.

Titta över ån mot den där gården.

Där bor min granne, i själva verket är det min yngre bror.

I förra veckan låg där en äng mellan oss

men så tog han sin grävmaskin till dammen där borta

så nu rinner här en å emellan oss.

Han har gjort det av ren illvilja mot mig,

men nu ska jag ge igen.

Ser du den där bräd högen borta vid ladan?

Jag vill att du bygger mig ett 2 meter högt staket

så jag slipper se hans gård i fortsättningen.

Det kanske får honom att lugna ner sig.

Jag tror att jag har förstått det hela, sa snickaren.

Visa mig var du har dina redskap så ska jag göra ett arbete

så att du blir nöjd.

Den äldre brodern var tvungen att åka till staden för att handla,

men först hjälpte han snickaren med hans material

och sedan for han iväg.

Snickaren jobbade hårt hela dagen med att mäta, såga och spika.

Vid solnedgången återvände brodern

och snickaren hade precis avslutat sitt jobb.

Med vidöppna ögon och gapande mun stirrade han på snickarens arbete.

Där fanns inget staket alls!

Där fanns i stället en bro!

En bro som sträckte sig över ån från den ena sidan till den andra!

Det var ett mästerverk med vackert broräcke.

De båda bröderna stod på var sin sida av bron och började gå emot varandra. Dom möttes mitt på bron och den yngre brodern sade,

vilken god granne du är efter allt jag sagt och gjort mot dig.

Sedan kramade dom om varandra och tittade på snickaren,

stanna några dagar, vi har mer arbete åt dig, sa den äldre brodern.

Jag skulle väldigt gärna stanna, sa snickaren,

men jag har många fler broar att bygga.

 

-OKÄND FÖRFATTARE-

 Det behövs lite överallt,

 eller vad säger ni??

Jag säger ABSOLUT på denna fråga.



Av Maria - 16 maj 2009 13:31

Förälska Dig ofta

Förlova Dig ibland,

men gift dig för

sjutton så sällan du kan.


Av Maria - 16 maj 2009 13:25

  

Man övertygar sig själv om att livet kommer att bli bättre efter det

  att man gift sig, fått barn, sedan fått ett till.

Sedan är man frustrerad över att barnen inte är gamla nog att vara mer

tillfreds och man vore mer tillfreds om dom vore det.

Efter det så är man frustrerad över att man har tonåringar man måste

klara av att hantera.

 Man kommer verkligen bli glad när dom är ur det stadiet.

Man intalar sig själv att livet kommer att bli fullkomligt när ens partner skärper till sig, när man skaffar en bättre bil,

 när man kommer iväg på den där resan när man är pensionerad.

Sanningen är att det inte finns ett bättre tillfälle att uppskatta livet än

 just nu.Om inte nu, så när?

 Ditt liv kommer alltid vara fullt av förändringar.


-Okänd författare-

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards