Mariaslekrum

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 22 november 2009 20:19

 

Här är IDA ca 2,5 timme hon är född klockan 13.52

 

Det finns änglar.

 

I mitt hjärta en plats där finns.

Där bor en ängel som jag alltid minns.

 

Hon kom en stund, alldeles för kort

Innan hon var tvungen att ryckas bort.

 

Jag ser hennes leende djupt inom mig.

Jag talar till henne och säger jag älskar dig.

 

Din kropp är borta, men du finns ändå kvar.

Jag glömmer dig aldrig, som när jag dig bar.

 

Jag önskar du var här, här hos oss.

Inte där uppe, där hos vår store boss.

 

Men en dag jag vet, vi mötas få.

Och då är vi alla inte bara vi två.

 

Din syster som du aldrig fick rå om.

Då var du borta när hon till oss kom.

 

Men du är vår tjej med ögon så brun.

Händer så små, och hår som små fjun.

 

Du älskade IDA vi saknar dig så.

Du älskade IDA vi längtar dig så.

 

Mamma, Pappa och Tilde

 

AV: Pappa Leif-Anders Ersson.

 

 

Bilden till denna dikt är bara till privat bruk.

Copyrigt på detta inlägg.

Varför jag gör så är för att detta inlägg är så persoligt för oss i familjen.

Av Maria - 22 november 2009 20:05

  

Tjingeling.

 

Hoppas ni har haft en bra helg där ute.

Det har jag haft förutom att jag har varit lite orolig för Tilde,

hon har varit hängig och haft huvudvärk och ont i magen.

Vi tror att det kan ha med biverkningar av vaccinet, hoppas att det inte blir något mer bara.

 

Idag har jag suttit och jobbat lite inför morgondagen, det är ju måndag så imorgon jobbar man mellan 8.00- 19.00 och vi har föräldrasamtal under den tiden som vi skulle ha haft avdelningsmöte. Och det är inför samtalen jag har jobbat idag.

 

Och imorgon så börjar de borra hemma hos oss vi ska fixa till bergvärme så äntligen så ska det bli ordning här hemma. Vi renoverade ifjol sommar och la in för golvvärme då men det har ju inte gått att få någon värme på golvet eftersom detta också måste fixas, men nu är det på gång.


Men nu är det slutsnackat för idag.


Nattinatt och kram.

//Maria.


    

 

Av Maria - 21 november 2009 22:52

 


Recept för julefrid.

 

½ kopp kramar

4 tsk pussar

4 koppar kärlek

1 kopp speciell helgkänsla

½kopp frid på jorden

3 tsk julglädje

2 koppar medmänsklighet

1 mistel

1 lagom stor dos julsnö

 

Blanda kramar, pussar, leenden och kärlek till lagom konsistens.

Rör ner lite helgkänsla, fred på jorden, julglädje och medmänsklighet.

Använd blandningen för att fylla ett stort, varmt hjärta, där det kan lagras

i evighet, det blir aldrig dåligt!

Servera gärna under misteln, sprids frikostigt tillsammans med de

speciella snöflingorna.

Avnjut gärna tillsammans med julsånger och familjesammankomster.

Severas till alla och envar.


  

Av Maria - 21 november 2009 19:17


MAN SÖKES.

Jag söker en man och du bör inte gärna vara över 45.
Du måste vara snygg i såväl konventionell mening som att du har ett
personligt utseende.


Typ: Ha en röst och pondus som Sean Connery. Ögon som Antonio
Banderas. Mjukhet som Brad Pitt. Stake o go som Mel Gibson.

Vara manlig som Harrison Ford.

Ha humor som T. Pettersson.

Och snyggheten från Martin Stenmarck.


Din intelligens måste vara över genomsnittet.

Du måste också vara allmänt
begåvad. Ett visst kulturintresse stör inte heller.


Du skall vara intresserad av alla former av hushållsarbeten samt
hemmakvällar. Men du saknar sportintresse.


Jag har ingenting emot att du har egna hobbys.

Bara du håller dig hemma om kvällarna.


Ditt estetiska sinne bör vara välutvecklat, och på ett smakfullt samt
personligt sätt inreder du vårt hem. Du är ju dessutom alltid läckert
klädd.


När de gäller matlagning bör du vara något av en expert.

Servera en fantasirik och varierande gourmetmat baserad på fräscha råvaror.


Jag har ingenting emot att du då o då svänger en bägare.

 Men du skall också kunna hålla igen som t.ex när vi är på fest och har bilen med oss.


Du får gärna vara sexuellt erfaren och att du är välutrustad stör inte.

Men jag ser helst inte att du har egna barn.

 Då jag tror att det skulle störa vår samvaro med mina.


Du skall dock givetvis vara road av kärlekens alla nöjen och finesser.

 Men samtidigt vara förstående om jag vid något tillfälle

har huvudvärk eller mensproblem.

Detta är väldigt viktigt.


Självfallet är du lojal o trogen. Men har samtidigt förståelse för att en
kvinna någon gång behöver en tillfällig förbindelse för att hålla
livsandarna vid liv.
Du inser säkert också att en kvinna behöver kvinnligt umgänge som hon
företrädelse vis träffar på krogen eller hemma hos andra dito.


Jag är dock fördomsfri att tycka att en kvinna kan dela sina intressen med
en man. Följaktligen bör du vara intresserad av Dockosopor på TV:n,
shoppingrundor, matrecept, tv, hyrfilm, bingo och kortspel.

Dock inte datorer då det stör mig i mitt utövande av denna.

Du bör också vara tyst o inte störa mig när jag utövar mina chattrundor.


Jag skulle kanske ta med att du bör vara förmögen och allmänt händig.

För lite kan jag ju i alla fall få begära.


Skiftlig intresseanmälan skickas till:

Mig så klart.


Ta detta med en nypa salt!!
Detta är ingen annons.

Så ni som tror att jag vill ha denna "perfekta" man, som inte finns.

Läs igen, så kanske ni förstår att det är ett skämt!!!

Av Maria - 21 november 2009 18:20

  

Hej du vite kompis....


När jag föds är jag.... svart
När jag fryser är jag ... svart
När jag mår illa är jag.... svart
När jag dör är jag..... 

svart


Hej du vite kompis...


När du föds är du.... röd
När du fryser är du.... blå
När du mår illa är du... grön
När du dör är du.... grå

 

 Och du har mage att kalla MIG

färgad.
  

Av Maria - 21 november 2009 14:34


Fingerlek. 

    

Fem pepparkaksgubbar låg på ett fat
då kom tant Tyra
- så var där bara fyra.

  

 Fyra pepparkaksgubbar låg på ett fat
då fick pappa dem se
-  så var där bara tre.

  

 Tre pepparkaksgubbar låg på ett fat
en skulle mamma få
-  så var där bara två.

  

 Två pepparkaksgubbar låg på ett fat
då kom bebisen
- så var där bara en.

  

 En pepparkaksgubbe såg så god ut
- jag åt upp den, så var alla slut.

  

Ref: Ingelas lekstuga.

Av Maria - 20 november 2009 23:55

  

Tjena på er allaihopa!

 

Ett tag sen jag skrev något allmänt så att säga.

Men nu kommer det litegrann.

Jag tar veckan från början.

Måndag: Planeringsdag på jobbet, skönt med såna dagar

och när man känner att man får något gjort så är det ännu bättre.

 

Tisdag: Då stängde jag på jobbet och privat är allt som vanligt.

 

Onsdag: Ganska lugnt på jobbet.

Tilde ska ta sprutan på skolan, och vill gå själv utan föräldrar

fast hon är spruträdd. Tapper min dotter.

Och duktig.

 

Torsdag: Tilde jätteont i armen efter vaccinet,

men kämpar på, på skolan. Jättejobbigt på jobbet

men som tur är har jag tidig dag.

 

Fredag: Har tidig dag idag också efter en jobbig dag på jobbet.

Ikväll har vi myst framför tv:n och tittat på idol.

Och jag kan ju säga så här att idag så kunde idolerna gått hem tycker jag,

eftersom jag hade annat snyggt att titta på.

Herregud Martin Stenmarck var ju gäst i juryn.

Sveriges helt klaraste snyggaste karl asså.

Men okej då idolerna måste ju få sitt också.

Helt klart var ju det ju rätt person som åkte ut ikväll

och min favorit är fortfarande kvar.

Jag har en av varje kön men i mitt tycke så sticker

en mer ut och jag har även röstat på den personen är på min blogg.

Så det är bara att hoppas att..... blir kvar nu till finalen och tar hem det är.

Talar om senare vem det är!

Nu är det nattinatt iallafall.

Och så önskar jag er alla en härlig helg för

det är vi välförtjänta av.

Eller hur?

 

Kram på er.

//Maria.

  

 

Av Maria - 20 november 2009 19:31

  

...om att gå på en föreläsning.

 

1. Ett billigt sätt att ge stimulans till nya tankemönster och infallsvinklar.

 

2. Förena nytta med nöje, kan det bli bättre!

 

3. Få bekräftelse på att det man gör är bra. Det ger fortsatt kraft i barm och bringa.

 

4. En stunds reflektion och eftertanke.

 

5. Ett gott skratt förlänger livet - och "käften"!

 

6. Kul att göra något gemensamt med kollegor/vänner. Teambuilding).

 

7. Vissa saker hade jag inte en aning om! (Kanske, man lär sig något nytt vatje dag ju).

 

8. Få en överblick och bättre insikt i ett ämne.

 

9. En förmån att göra något som man inte brukar.

 

10. Ge ett underlag för beslut om andra steg.

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards