Mariaslekrum

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Maria - 24 december 2009 13:01

Jag önskar er en riktigt God Jul med ett litet julkort

från oss.


Många juliga kramar från mig till er alla.


Kram.

//Maria.  

Av Maria - 24 december 2009 12:54


Vänskap.

 

Mina Vänner vill jag sända

många varma Kramar.

 

 Små vänner kan visa sig vara de största.

 

 Hans tanke var långsam,

 hans ord var få och aldrig de kom oss att hissna.

 Men för vännerna var han en fröjd ändå:

 Ni skulle ha hört honom lyssna.

 

 Gå ofta hem till din vän,

 för en oanvänd stig växer snart igen. 

 

En vän är den som lyser upp när hela världen har slocknat. 

 

...när en människa har ljus inom sig lyser det om henne.

 Då lär vi känna varandra medan vi vandrar tillsammans i mörker,

 utan att behöva treva över varandras ansikten eller göra intrång

 varandras hjärtan.

 

 När vänskapen slagit rot.

 De vildaste stormar den står emot. 

 

Tryggheten i att ha en vän må tas ifrån dig,

 men aldrig tryggheten i att ha haft en. 

 

Att beröva livet vänskapen är som att beröva jorden solen.

 

Ha vänner - inte för att få. utan för att ge.

 

 Det är så lite du skänker när du ger av dina ägodelar.

 Det är först när du ger av dig själv som du skänker en verklig gåva.

 

 Lycklig är den som på sin ålders höst har kvar en trött och trofast vän.


 En vänskap som varat i nästan fyrtio år

 är det finaste slag av skuggande träd jag vet.

 

 Vacker och kostbar är gammal vänskap.

 Angenäm att röra som åldrat elfenben.

 Mjuk som lagrat vin, eller gobelängens lyster.

 Där ljuset dröjts sig kvar, innerligt och länge.


  ...det finns ingen lycka som går upp mot glädjen

 att finna ett hjärta som förstår.


Vänner är i själva verket väldigt sällsynta ädelstenar.

 Dom gör dig glad och stödjer dig i allt.

 Dom lyssnar till dig när du har bekymmer,
berömmer dig och är alltid redo att öppna sitt hjärta för dig.

 

Visa för dina vänner hur mycket du bryr dig om dem.

 Enda sättet att få vänner, är att vara en.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards