Mariaslekrum

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Maria - 30 december 2009 16:42

  

 

En flicka var ute och joggade i skogen en vacker vinterkväll.

 Mellan träden tyckte hon sig se Jultomten,

 så hon smög närmare för att se efter och mycket riktigt

 så står Tomten där mellan träden!


”Tomten! Jag trodde inte att du fanns!” utropade flickan.


”Klart jag finns!” svarade Tomten.

 ”Men det är inte meningen att ni skall få se mig när det inte är julafton,

 så om du lovar att inte säga något till någon

 så skall du få önska dig tre saker, precis vad du vill!”


” Åh! Självklart skall jag inte berätta något för någon.” bedyrade flickan.

”Min första önskan är en dyr och häftig sportbil.”


”Klart! Den står nu i ditt garage hemmavid.” sa Tomten.


”Min andra önskan är pengar. Jag vill ha massor med pengar!”

 sa flickan med tindrande ögon.


”Klart! Ditt bankkonto är från och med nu obegränsat.” svarade Tomten.


”Min sista önskan är att jag vill ha en snygg och trevlig man vid min sida.”

 sa flickan.


”Hmm...det kommer att bli lite värre med den saken.” sa Tomten.

 ”Jag måste nog be dig om en liten gentjänst

 för att få den önskningen att slå in”


”Jamen det är inga problem!” sa flickan glatt.

 ”Jag gör vad som helst!”


”Då vill jag att vi rullar runt i granriset lite du och jag!” sa Tomten.


Med tanken på alla önskningar som skulle gå i uppfyllelse

 så gick flickan med på att ha en liten glädjestund

 med Tomten där i skogen.

 Efteråt frågade hon:


”Nå, kommer du nu att kunna uppfylla min sista önskning?”


”Vaddå? Jasså det!

 Du, hur gammal är du egentligen?”

 frågade Tomten med ett lurigt leende.


”31” fick han till svar.


”Och du tror fortfarande på Tomten?” svarade han och försvann. 

Av Maria - 30 december 2009 00:48

  


1. Du tror på Jultomten.

2. Du tror inte på Jultomten.

3. Du är Jultomten.

4. Du ser ut som jultomten.

Av Maria - 30 december 2009 00:29

 

 Julens färger.

 

Grön som julgranen.
Röd som julehjärtat.
Svart som i nattens mörker.
Gul som de tindrande stjärnorna.



  

Av Maria - 30 december 2009 00:11

   

 

En God Vän

 

  En god vän betyder allt, 

 tänk vad hemskt om hjärtat vore kallt. 

 Att inte bry sig om varandra 

 på den stig vi alla ska vandra. 

 

  En vän är underbart att ha, 

 att finnas till för varandra 

 både när man är ledsen och gla. 

 Sorger och bekymmer vi 

 ibland säkert stöter på, 

 då är det skönt att till sin vän kunna gå. 



Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards